Θ. Ζεμπίλης στη Βουλή: 1.900.000 επιβάτες μετακινούνται ετησίως από τα λιμάνια της Εύβοιας! - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Θ. Ζεμπίλης στη Βουλή: 1.900.000 επιβάτες μετακινούνται ετησίως από τα λιμάνια της Εύβοιας!

Θ. Ζεμπίλης στη Βουλή: 1.900.000 επιβάτες μετακινούνται ετησίως από τα λιμάνια της Εύβοιας! Να ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα από Κάρυστο, Κύμη, Μαντούδι, Πευκί με τα άλλα νησιά! (βίντεο)

Στην Βουλή και την υποεπιτροπή των Περιφερειών, όπου παρουσιάστηκε η μελέτη της ΕΕΤΑΑ για την νησιωτικότητα, μίλησε ο Θανάσης Ζεμπίλης. Ο Βουλευτής Εύβοιας είπε, μεταξύ άλλων: ....."Η ενίσχυση της νησιωτικότητας χρειάζεται την κατανόηση των τοπικών αναγκών με βάση τη διαφορετικότητα των νησιών, έτσι ώστε να έχουμε την αξιοποίηση πόρων, προκειμένου να γεφυρώνονται τα χάσματα, τα χάσματα που έχουν τα νησιά μεταξύ τους, αλλά και τα χάσματα που έχουν τα νησιά με την ηπειρωτική χώρα.
Πράγματι, το κάθε νησί έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και θα έλεγα ότι είναι
μεγαλύτερη η ποικιλία των νησιωτικών δήμων σε σχέση με τους ορεινούς δήμους.
Είναι πολύ σημαντικό και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χρειάζεται ενίσχυση ιδιαίτερα
των μικρών και μειονεκτικών νησιωτικών δήμων. Όμως και ένα μεγάλο νησί δεν σημαίνει ότι δεν είναι νησί, δεν σημαίνει ότι δεν έχει τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Ιδιαίτερα, μάλιστα, λόγω της έκτασής του, μπορεί τα ίδια προβλήματα να τα έχει στο πολλαπλάσιο. Αναφέρομαι εδώ στο νησί της Εύβοιας, που δεν είναι στη μελέτη - όπως, επίσης, δεν είναι και η Κρήτη στην οποία αναφερθήκατε - η οποία με βάση το ν. 4770/2021 ανήκει στη χωρική αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής και αυτό διότι είναι σαφές ότι αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με τα άλλα νησιά. Δηλαδή την ασυνέχεια του εδάφους, την έλλειψη υποδομών, την πληθυσμιακή συρρίκνωση πλην του Δήμου Χαλκιδέων, τα προβλήματα στη διαχείριση των απορριμμάτων, της ύδρευσης, την ευαλωτότητα στην κλιματική αλλαγή, την υποστελέχωση των Δήμων, πλην Χαλκίδας και, βεβαίως, και την απομόνωση, όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο διότι γίνεται σύγχυση με την πρωτεύουσα, που είναι η Χαλκίδα. Θα σας πω, όμως, χαρακτηριστικά ότι
1.900.000 πολίτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από τα λιμάνια της Εύβοιας. 1.900.000 άνθρωποι μετακινούνται από την Ραφήνα, την Αγία Μαρίνα, τον Ωρωπό, την Αρκίτσα και τη Γλύφα και τα άλλα λιμάνια προς την Εύβοια, καθώς και 700.000 αυτοκίνητα, όπως, επίσης, και τα προϊόντα, με τη διαφορά, βέβαια, ότι εμείς στην Εύβοια δεν έχουμε το μεταφορικό ισοδύναμο και αυτό είναι εις βάρος των επαγγελματιών, των επιχειρήσεων, των αγροτοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.
Υπάρχει, βέβαια, κι ένα ζήτημα, που πολύ σωστά ειπώθηκε, ως προς την αναδιάρθρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, τόσο κλαδικά, όσο και χωρικά, προκειμένου να αποτελέσει έναν μοχλό ανάπτυξης.
Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξουν και υποδομές ως προς την αναβάθμιση των
λιμενικών εγκαταστάσεων, αλλά, επίσης, και ένα κρίσιμο και καίριο θέμα, που είναι η συνδεσιμότητα με τα άλλα νησιά, όπως και η συνδεσιμότητα με την ηπειρωτική χώρα, με γραμμές υφιστάμενες ή και νέες. 
Αναφέρομαι κυρίως στη γραμμή Κάρυστος - Ραφήνα – Κυκλάδες, τη σύνδεση Κύμης
με Χίο και Λέσβο, την ενίσχυση της γραμμής Μαντούδι με Σποράδες, ιδιαίτερα τους
χειμερινούς μήνες και τη σύνδεση του Πευκιού με τη Σκιάθο.
Άρα, έχει πολύ μεγάλη σημασία και για την Εύβοια η άσκηση δημόσιων πολιτικών,
όπως βλέπουμε. Βλέπουμε πάρα πολλά νομοθετήματα που αφορούν τη νησιωτική πολιτική, όπως πρόσφατα και για το ΑΣΕΠ, για τη μοριοδότηση, να αναφέρονται στην Εύβοια και να την λαμβάνουν υπόψη. Έτσι, θεωρώ ότι στην επόμενη μελέτη και της ΕΕΤΑΑ, εκτός από τους μικρούς και μειονεκτικούς νησιωτικούς Δήμους που πρέπει να τους ενισχύσουμε, θα πρέπει να υπάρχει και μία πρόβλεψη και για τους μεγαλύτερους Δήμους!.........."



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages