Θ. Ζεμπίλης: Εκσυγχρονισμός των λιμενικών εγκαταστάσεων με κριτήρια, την επισκεψιμότητα και την νησιωτικότητα - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Θ. Ζεμπίλης: Εκσυγχρονισμός των λιμενικών εγκαταστάσεων με κριτήρια, την επισκεψιμότητα και την νησιωτικότητα

Θ. Ζεμπίλης στη Βουλή: Αντί να αναβαθμιστούν τα λιμάνια Αιδηψού και Αγιόκαμπου με 650 χιλ. επιβάτες, επενδύθηκαν 10 εκατ. € στον Άγ. Κωνσταντίνο για να κόβουν βόλτες τα μηχανάκια! (Video)

Στην επιτροπή νησιωτικών περιοχών της Βουλής μίλησε ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης και αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα και στην ανάγκη ενίσχυσης της συνδεσιμότητας των νησιών. Ιδιαίτερα, για την Εύβοια πρότεινε τις νέες ακτοπλοϊκές γραμμές Ραφήνα Κάρυστος Κυκλάδες, Κύμη με Σίγρι Λέσβου και Μεστά Χίου, Πευκί με Σκιάθο και επέκταση του δρομολογίου Μαντούδι Σποράδες και κατά τους χειμερινούς μήνες. Επίσης, ο κ. Ζεμπίλης ζήτησε τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων με κριτήρια, όπως την επισκεψιμότητα, την νησιωτικότητα κλπ. Το αυτούσιο απόσπασμα της τοποθέτησης του κ. Ζεμπίλη έχει ως εξής:

«….Ένας επίσης άξονας, στον οποίο αναφερθήκατε και είναι πολύ σημαντικός για την καθημερινότητα των πολιτών, είναι κατ’ αρχάς, η ενίσχυση της συνδεσιμότητας των νησιών -έχει πολύ μεγάλη σημασία- όπως για παράδειγμα στην Εύβοια προτείνουμε νέες συνδέσεις όπως είναι το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο Κυκλάδες – Ραφήνα – Κάρυστος ή η χειμερινή σύνδεση του Μαντουδίου με τις Σποράδες, το Πευκί με την Σκιάθο όπως, επίσης, το λιμάνι της Κύμης με Σίγρι Λέσβου και τα Μεστά Χίου και σίγουρα και ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα νησιά μας έχουν έναν υψηλό αριθμό τουριστών και υπάρχουν περιοχές ιδιαίτερα υπερκορεσμένες. Άρα, λοιπόν, θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τις υποδομές μας προκειμένου να έχουν καλύτερη ανταπόκριση και καλύτερη εικόνα τουριστικής υποδοχής.

Εδώ, όμως, θέλω να πω το εξής: επειδή οι χρηματοδοτικοί πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι θα πρέπει ως προς τον εκσυγχρονισμό τουλάχιστον, να υπάρξει κάποια ιεράρχηση και να υπάρξει ανάλυση κόστους – οφέλους προκειμένου να δούμε που είναι απαραίτητο να κάνουμε την βελτίωση των τουριστικών υποδομών και τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών εγκαταστάσεων. Το αναφέρω διότι παρατηρείται το φαινόμενο να έχουμε πρόσφατα έργα όπως είναι στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας όπου έρχεται η ελληνική πολιτεία διαθέτοντας 10.000.000 ευρώ και το λιμάνι αυτό την επόμενη ημέρα να μην έχει ούτε ένα πλοίο. Να έχει μία μεγάλη υποδομή, να δεχτεί ακόμη και κρουαζιερόπλοια και από την επομένη ημέρα της ολοκλήρωσης της κατασκευής του να κάνουν βόλτες μόνον τα μηχανάκια και τα ποδήλατα. 

Αντιλαμβάνεσθε πως την ίδια στιγμή στη βόρεια Εύβοια, ο λιμένας της Αιδηψού δέχεται 350.000 επιβάτες και 300.000 περίπου επιβάτες, το άλλο λιμάνι ο Αγιόκαμπος και βεβαίως, υπάρχουν πάρα πολλά τουριστικά προβλήματα σε αυτούς τους λιμένες. Συνεπώς, αντιλαμβάνεσθε πως θα πρέπει να υπάρξει ιεράρχηση και σε αυτήν την ιεράρχηση θα πρέπει πάνω από όλα να μπαίνει η νησιωτικότητα. Υπάρχουν περιοχές που είναι προικισμένες με το γεγονός ότι βρίσκονται στην ενδοχώρα και σε συνδυασμό με το γεγονός πως έχουμε τους μεγάλους οδικούς άξονες εξασφαλίζουν άνετη προσβασιμότητα, όμως, οι λιμένες για τα νησιά είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

Άρα, λοιπόν, στον προγραμματισμό και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των λιμένων θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η νησιωτικότητα.

»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages