Τη Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2024, στα πλαίσια παρουσίασης της δειγματικής διδασκαλίας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη φιλόλογο Βασιλείου Ευαγγελία και τίτλο:
Είχε τη χαρά και τη μεγάλη τιμή να φιλοξενήσει τον ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, κύριο Χρήστο Λούκο, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του Μουσικού Σχολείου Αθήνας, Τουτουντζή Αλεξάνδρα και Λάμπρου Μυρτώ, διδάκτορες του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Σύγχρονης ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Ο Χρήστος Λούκος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης δίδαξε την Επανάσταση του 1821, την καποδιστριακή περίοδο, κοινωνικά προβλήματα νεοελληνικών πόλεων, ζητήματα ιστορίας του ελληνικού κράτους και Εισαγωγή στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής.
Ανάλογα είναι και τα σχετικά του δημοσιεύματα. Από το 1994 διευθύνει το πρόγραμμα «Η πόλη στους Νεότερους Χρόνους» στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών. Είναι ιδρυτικό και ενεργό μέλος της Εταιρείας Μελέτης Νέου Ελληνισμού, η οποία, μεταξύ άλλων, εκδίδει το ιστορικό περιοδικό Μνήμων. Είχε τη γενική εποπτεία της ταξινόμησης του Δημοτικού Αρχείου της Ερμούπολης, καθώς και άλλων δημοτικών και κοινοτικών αρχείων.
Η ενασχόλησή του με τον Ιωάννη Καποδίστρια ξεκινά αμέσως μετά την αποφοίτηση του από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με την ολοκλήρωση της διδακτορικής του διατριβής το 1984 με τίτλο: «Η αντιπολίτευση κατά του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, 1828-1831» και εκτείνεται μέχρι τις μέρες μας. Αποκορύφωμα της σπουδής του πάνω στη ζωή και το έργο του Ι. Καποδίστρια αποτέλεσε η πολυαναμενόμενη έκδοση το 2023, της βιογραφίας του πρώτου κυβερνήτη του ελληνικού κράτους, Ι. Καποδίστρια, με τίτλο: «ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, Μια απόπειρα ιστορικής βιογραφίας» από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης.
Ο κύριος Χρήστος Λούκος, κατά κοινή αποδοχή μια από τις πλέον έγκριτες και ψύχραιμες ματιές πάνω στην ιστορική φυσιογνωμία του Καποδίστρια, μια φυσιογνωμία που προκάλεσε αξιοσημείωτες «ιστορικές» αντιπαραθέσεις από τα χρόνια της διακυβέρνησής του μέχρι τις μέρες μας, 200 χρόνια αργότερα, υπήρξε η βασική έμπνευση αυτής της διδασκαλίας. Η ανάδειξη και συνειδητοποίηση της ερμηνευτικής δυναμικής της ιστορίας και η αξία της τεκμηρίωσης των ιστορικών συμπερασμάτων μέσω πληθώρας ιστορικών πηγών ήταν τα «μαθήματα» που πρώτη πήρε η συντάκτρια αυτού του μαθήματος, μέσω της επαφής της με το έργο του κυρίου Λούκου, ώστε να δομήσει μια διδασκαλία πάνω σε αυτόν τον βασικό άξονα:
• την αποδόμηση παραπλανητικών - απλουστευτικών ιστορικών διπόλων τύπου «καλού – κακού»
• και την ανάδειξη και κατανόηση μια σύνθετης πραγματικότητας που μόνο η πραγμάτευση πληθώρας ιστορικών πηγών μπορεί να αποκαλύψει.
Η εκπαιδευτική δράση ξεκίνησε με την διενέργεια της δειγματικής διδασκαλίας από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Βασιλείου Ευαγγελία και τους μαθητές του τμήματος Γ3 του σχολείου. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας ο εκλεκτός καλεσμένος μας συζήτησε με τους μαθητές και απάντησε στις ερωτήσεις τους φωτίζοντας περαιτέρω το ιστορικό πλαίσιο και τη φυσιογνωμία του πρώτου Κυβερνήτη της χώρας.
Ευχαριστούμε θερμά τον αξιότιμο καθηγητή, κύριο Χρήστο Λούκο, για τον πολύτιμο χρόνο, τη φιλική διάθεση και φυσικά τις ανεκτίμητες γνώσεις, το ερευνητικό δηλαδή απόσταγμα, κυριολεκτικά, μια ολόκληρης ζωής που δέχτηκε να μοιραστεί μαζί μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου