Ερώτηση Συμεών Κεδίκογλου για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Ερώτηση Συμεών Κεδίκογλου για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ

Ο Βουλευτής Ευβοίας, Συμεών Κεδίκογλου, με Ερώτηση που καταθέτει στη Βουλή, αναδεικνύει άμεσα το ζήτημα της έλλειψης τμημάτων για διάφορες επαγγελματικές ειδικότητες στα Εσπερινά ΕΠΑΛ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης: 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού 

Θέμα: «Έλλειψη τμημάτων και καθηγητών για στους μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑΛ σε διάφορες επαγγελματικές ειδικότητες» 
  
Η αποστολή των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είναι η παροχή σύγχρονης και ποιοτικής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης σε μαθητές που αναζητούν καλύτερες εργασιακές προοπτικές. Επομένως, η δημιουργία επαρκούς αριθμού τμημάτων ανά παρεχόμενη επαγγελματική ειδικότητα στα ΕΠΑΛ της χώρας, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των μαθητών, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή εκπλήρωση της αποστολής τους.

Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφονται ελλείψεις σε τμήματα για διάφορες επαγγελματικές ειδικότητες, οι οποίες συνεπάγονται τη διάψευση των προσδοκιών των μαθητών που αναγκάζονται είτε να επιλέξουν άλλες ειδικότητες, είτε να υποβληθούν στην ταλαιπωρία της μετακίνησης σε άλλο ΕΠΑΛ, συχνά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ώστε να παρακολουθήσουν την ειδικότητα της προτίμησής τους. 

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλκίδας, στο οποίο ο αριθμός των εγγραφών αυξήθηκε σημαντικά τον μήνα Σεπτέμβριο, λόγω των αναγκών της αγοράς εργασίας και της μεγάλης ζήτησης για σπουδές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Παρά τις αυξημένες εγγραφές, όμως, οι περιορισμοί στον αριθμό των τμημάτων που δημιουργούνται για συγκεκριμένες ειδικότητες, οδηγούν σε δυσλειτουργίες. Ειδικότερα για τον τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού», αν και οι εγγραφέντες μαθητές είναι σαράντα δύο (42), στο σχολείο λειτουργεί μόνον ένα σχετικό τμήμα, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα για δημιουργία δεύτερου. Ως εκ τούτου, δεκαεπτά (17) ενήλικες μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση για την επαγγελματική ειδικότητα που προτιμούν. 

Το παράδειγμα αυτό αναδεικνύει τις αδυναμίες του συστήματος. Η δημιουργία επαρκούς αριθμού νέων τμημάτων, ιδίως σε τομείς με αυξημένη ζήτηση στην αγορά εργασίας, οφείλει να καταγράφει τις ανάγκες –όπως προκύπτουν από τις επιλογές και τις προτιμήσεις των εγγεγραμμένων μαθητών– και να ανταποκρίνεται σε αυτές. Επομένως, η σχετική διαδικασία πρέπει να επεκταθεί και κατά την περίοδο των εγγραφών του Σεπτεμβρίου, καθώς η πλατφόρμα «ανοίγει» ουσιαστικά τέλη Ιουνίου και «κλείνει» τον Ιούλιο, όταν τα σχολεία δεν λειτουργούν, με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να εγγραφούν, στην πλειοψηφία τους ενήλικες εργαζόμενοι, να μη το γνωρίζουν ή να μην έχει προκύψει ακόμη σε αυτούς η σχετική ανάγκη (αλλαγή εργασίας, εργοδότες που ζητούν πιστοποιημένα πτυχία κ.λπ.).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ, οι μαθητές είναι πολλές φορές οικογενειάρχες με πολλές υποχρεώσεις, οι οποίοι καλούνται να μετακινηθούν σε Εσπερινό ΕΠΑΛ άλλου νομού, προκειμένου να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν, για να εξασφαλίσουν την πιστοποίηση και να ασκήσουν το επάγγελμά τους. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν καν αυτή την επιλογή, αφού δεν υπάρχει σε κοντινή απόσταση άλλο ΕΠΑΛ με την επιθυμητή ειδικότητα. Αυτή είναι και η περίπτωση του 3ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Χαλκίδας, αφού δεν υπάρχει άλλο όμορο Εσπερινό ΕΠΑΛ με την ειδικότητα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού». 

Συμπερασματικά:

Επειδή η ανεπαρκής δημιουργία νέων τμημάτων στα Εσπερινά ΕΠΑΛ αναιρεί στην πράξη την πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση, ενώ υπονομεύει συνολικά την προσπάθεια της χώρας για ανάπτυξη και εξειδίκευση του επαγγελματικού δυναμικού της, και 

επειδή η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την οικονομική ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας,    

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
 
1. Θα εξασφαλίσει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για τη λειτουργία επιπλέον τμήματος «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού» στο 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλκίδας; 

2. Θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα  ώστε να μην παρατηρούνται παρόμοια φαινόμενα στα Εσπερινά ΕΠΑΛ της Εύβοιας και ολόκληρης της χώρας; 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages