Ερώτηση του Συμεών Κεδίκογλου για την Προβληματική Λειτουργία των Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης” (ΚΕΦΟΔΕ) - Sourta-Ferta

Post Top Ad

Ερώτηση του Συμεών Κεδίκογλου για την Προβληματική Λειτουργία των Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης” (ΚΕΦΟΔΕ)

Ο Βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Συμεών Κεδίκογλου, με Ερώτηση που κατέθεσε, ανέδειξε στη Βουλή τα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί σε φορολογούμενους πολίτες, λογιστές, φοροτεχνικούς και εργαζόμενους η προβληματική λειτουργία των “Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης” (ΚΕΦΟΔΕ). Την Ερώτηση συνυπογράφουν 21 Βουλευτές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Θέμα: «Εφιάλτης για φορολογούμενους πολίτες, λογιστές, φοροτεχνικούς και εργαζόμενους από την προβληματική λειτουργία των “Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης” (ΚΕΦΟΔΕ)»

Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η «Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων» (ΑΑΔΕ) ξεκίνησαν, από τα τέλη του 2023, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών των ΔΟΥ. Συγκεκριμένα, δρομολόγησαν την αντικατάστασή τους από «υπερεφορίες», και συγκεκριμένα από τα «Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης» (ΚΕΦΟΔΕ) για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ.,  τα «Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου» (ΚΕΦΟΚ) για θέματα ακινήτων, καθώς και τα «Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης» (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών. Στόχος της διαδικασίας αυτής, που για την Αττική ολοκληρώθηκε –μόνο τυπικά– μέσα στο καλοκαίρι του 2024, είναι η ενίσχυση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης και η μείωση του διοικητικού κόστους, μέσω της ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης των διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτού του νέου οργανωτικού μοντέλου, η εξυπηρέτηση όλων των φορολογικών θεμάτων γίνεται πλέον αποκλειστικά με την καταχώρηση σχετικού αιτήματος στην ηλεκτρονική σελίδα της ΑΑΔΕ. 

Ωστόσο, αφού ολοκληρώθηκε τυπικά η διαδικασία της συγχώνευσης και μεταφοράς όλων των βασικών λειτουργιών των ΔΟΥ Αττικής  (αλλά και Χαλκίδας, μετά το αποκαλυφθέν σκάνδαλο διαφθοράς, ταλαιπωρώντας τους Ευβοείς) στο ΚΕΦΟΔΕ, έγινε αμέσως φανερή η ανεπαρκής και πρόχειρη σχετική προετοιμασία. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε τον Ιούλιο ο «Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών» στις υπηρεσίες αυτές οι υπάλληλοι εργάζονται συχνά χωρίς να διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές (!), με αποτέλεσμα να χρονίζουν ακόμη και εργασίες οι οποίες θα ήταν δυνατό να διεκπεραιωθούν άμεσα (όπως συμψηφισμοί, επιστροφές κ.λπ.). Έτσι, πλήθος καθυστερήσεων και προβλημάτων έχουν προκαλέσει ατελείωτη ταλαιπωρία για τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς, τους φορολογούμενους πολίτες, αλλά και τους εργαζόμενους στο Κέντρο. Συγκεκριμένα, τα προβλήματα  ξεκίνησαν ήδη πριν τη «μετακόμιση», αφού κατά την μεταφορά των ΔΟΥ στο κεντρικό ΚΕΦΟΔΕ χάθηκαν αιτήματα, ενώ και αυτά που δεν χάθηκαν εκκρεμούν για πολλές εβδομάδες, όσο επείγουσα και να είναι η φύση τους. Λογιστές καταγγέλλουν ότι έχουν στα γραφεία τους συσσωρευμένα δεκάδες αιτήματα από τις αρχές Ιουνίου, ορισμένα εκ των οποίων δεν έχουν καν ανατεθεί σε υπάλληλο προς διεκπεραίωση. Αλλά ακόμη και σε περίπτωση που ανατεθούν, η σχετική επικοινωνία με τον υπάλληλο είναι πρακτικά αδύνατη.

Η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο κτήριο του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής είναι χαρακτηριστική. Οι «ουρές» αναμονής είναι μεγάλες, ενώ το μόνο που μπορεί να καταφέρει κανείς είναι να αφήσει τον αριθμό του αιτήματος και να αιτιολογήσει το επείγον του θέματος, ελπίζοντας ότι ο υπάλληλος που έχει αναλάβει την υπόθεση θα καταφέρει να το επεξεργαστεί εγκαίρως. Επιπλέον, η τηλεφωνική εξυπηρέτηση αποτελεί πλέον «ανέκδοτο», αφού η αναμονή στο τηλεφωνικό κέντρο διαρκεί τουλάχιστον μία ώρα και κάποια στιγμή απλά «πέφτει» η γραμμή. Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσιεύματα, στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής είναι σε εκκρεμότητα κοντά στις 100.000 νέα αιτήματα για μία σειρά ανοιχτών υποθέσεων, ενώ επιπλέον 53.000 είναι τα εκκρεμούντα αναδρομολογημένα αιτήματα από την περιφέρεια της χώρας προς την Αττική! Τον τεράστιο αυτό όγκο αιτημάτων καλούνται να επεξεργαστούν μόλις 200 υπάλληλοι!

Συνοψίζοντας:

Επειδή η κατάργηση της δια ζώσης εξυπηρέτησης, με την επαρκή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αντί να λύσει προβλήματα και να κάνει τις συναλλαγές ευκολότερες και ταχύτερες, το μόνο που κατάφερε είναι να ψηφιοποιήσει την αναποτελεσματική γραφειοκρατία της υποστελεχωμένης φορολογικής διοίκησης, και    

επειδή οι λογιστές, οι οποίοι υφίστανται σοβαρή οικονομική βλάβη, αφού δεν δύνανται να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις των εντολέων τους, προσανατολίζονται στην πραγματοποίηση σχετικής κινητοποίησης διαμαρτυρίας στο ΚΕΦΟΔΕ,

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Με ποιον τρόπο θα μεριμνήσει για την άμεση αντιμετώπιση των απαράδεκτων εκκρεμοτήτων και των καθυστερήσεων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, μέσω της ενίσχυσής του με το απαραίτητο προσωπικό και τον αναγκαίο εξοπλισμό;

2. Θεωρεί λειτουργικό ως τώρα το επιλεχθέν μοντέλο, και αν όχι, σε ποιες αλλαγές σκοπεύει να προχωρήσει;                                                       
                                                                                                                   
Οι Ερωτώντες Βουλευτές και οι Ερωτώσες Βουλεύτριες

Κεδίκογλου Συμεών

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γεώργιος

Γιαννούλης Χρήστος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Καλαματιανός Διονύσιος

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Τσαπανίδου Παρθένα (Πόπη)

Φάμελλος Σωκράτης

Ψυχογιός Γεώργιος 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



EVIA XALKIDA PHOTOS

Pages