Θ. Ζεμπίλης: Τα 87,3 εκατ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πακέτο που έλαβε ποτέ η Εύβοια για αποκαταστάσεις οδικών υποδομών.
Συνέντευξη στο Ρ/Σ Ιστιαία και στον δημοσιογράφο Γιάννη Τσελίκα παραχώρησε ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης για το ευρωπαϊκό πακέτο αποκαταστάσεων των οδικών υποδομών της Βόρειας Εύβοιας από τις θεομηνίες Daniel και Elias. Ανάμεσα στα άλλα ο κ. Ζεμπίλης ανέφερε ότι τα έργα της Βόρειας Εύβοιας θα δημοπρατηθούν άμεσα σε ενιαία διαδικασία μαζί με άλλους 6 δήμους της Φθιώτιδας και της Θεσσαλίας. Συνολικά, ο προϋπολογισμός αυτής της ομάδας έργων ανέρχεται στα 170.000.000, εκ των οποίων τα 87.300.000 διατίθενται στην Εύβοια και τα 18.600.000 στην Φθιώτιδα. Επίσης, ο κ. Ζεμπίλης επισήμανε ότι οι αποκαταστάσεις θα αφορούν έργα μεγάλης κλίμακας και θα βελτιώσουν τον θύσανο των οδικών δικτύων, που αναπτύσσονται μετά το Προκόπι και τη Στροφυλιά. Ακόμα, ο Βουλευτής Ευβοίας διευκρίνισε ότι τα έργα θα αφορούν κυρίως φθορές σε οδόστρωμα, γέφυρες, κατολισθήσεις πρανών, θραύσεις οχετών κλπ. Απόσπασμα της συνέντευξης έχει ως εξής:
ΔΗΜ: Και πάμε τώρα σε ένα άλλο θέμα στα 87,3 εκατομμύρια ευρώ για την Βόρεια Εύβοια κύριε Ζεμπίλη σε μια ανακοίνωσή σας λέτε πως διεκδικήσατε και τελικά πετύχατε να έρθουν 87,3 εκατομμύρια ευρώ στη Βόρεια Εύβοια από το ευρωπαϊκό πακέτο Ντάνιελ και Ελίας από αυτά τα 83,7 εκατομμύρια ευρώ θέλω να μου πείτε πόσα θα πάνε στον Δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας και πόσα θα έρθουν στον δήμο Ιστιαίας Αιδηψού και θέλω επίσης να μου πείτε αν είναι συγκεκριμένες ανάγκες που θα πρέπει να καλύψουν οι δήμοι με αυτά τα χρήματα.
ΖΕΜ: θα σας πω, αυτό αν θυμάστε είχα εκδώσει περίπου πριν ένα χρόνο ένα δελτίο Τύπου και από μία δημόσια παρέμβασή μου στη Βουλή και βεβαίως ακολούθησαν και πολλές παρεμβάσεις σε επίπεδο Υπουργείων, έτσι ώστε μετά τη μεγάλη αυτή κινητοποίηση στην οποία πρωταγωνίστησε ο πρωθυπουργός, να πάει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δεσμεύσει κοινοτικούς πόρους για να καλύψει ανάγκες σε υποδομές κυρίως της Θεσσαλίας να μην κρυβόμαστε γιατί η μεγάλη καταστροφή έγινε στη Θεσσαλία. Θεώρησα ότι ήταν ευκαιρία έτσι ώστε να διεκδικήσουμε και εμείς ένα δίκαιο μερίδιο.
ΔΗΜ: καλά μην το λέτε μεγάλες ζημιές έγιναν και εδώ και στη Ιστιαία και στον όμορο δήμο.
ΖΕΜ: Ακούστε να δείτε
ΔΗΜ: κάποιες περιοχές πλημμύρισαν, εγώ να σας θυμίσω, είχατε περιοδεύσει στις Γούβες, έπεσε όλο το βουνό.
ΖΕΜ: Ακούστε είμαι Ευβοιώτης, ψηφίζομαι στην Εύβοια πλην όμως, σε ορισμένα πράγματα δεν μπορώ να μην δέχομαι την πραγματικότητα ως έχει. Οι
καταστροφές επειδή βρέθηκα και στην περιοχή της Θεσσαλίας ήταν ανυπολόγιστες, τεράστιες και νομίζω μη συγκρινόμενες. Η φωτιά στη Βόρεια Εύβοια ήταν πολύ μεγαλύτερου μεγέθους. Οι ζημιές όμως που πάθαμε από τον Ντάνιελ και τον Ελία δεν ήταν ανάλογου μεγέθους ούτε της Θεσσαλίας ούτε της μεγάλης καταστροφικής πυρκαγιάς.
ΔΗΜ: Δεν ήταν του ίδιου μεγέθους, αλλά και εδώ κινδύνευσαν περιουσίες, σπίτια και σας λέω ένα χωριό ολόκληρο ήταν, το βουνό έπεσε,
ΖΕΜ: Σας λέω ότι για πρώτη φορά έκλεισε η Εθνική οδός από τα νερά και ακόμα δεν έχει γίνει αποστράγγιση της Κάρλας και όλα τα γύρω χωριά έχουν καταστραφεί και οι παραγωγές και τα πάντα και δεν μπορούν ακόμα να συνέλθουν. βλέπετε ακόμα και με τα νεκρά ψάρια, είναι τεράστια η καταστροφή, οικολογική καταστροφή και σε υποδομές, αλλά εν πάση περιπτώσει, ήταν μια ευκαιρία να διεκδικήσουμε εμείς τα ποσά αυτά, αρχικά αποσπάσαμε ένα ποσό 75 εκατομμυρίων ευρώ. Όταν δηλαδή ήρθε ο Χρήστος Σταϊκούρας και ο Νίκος Ταχιάος στους δύο δήμους, το ποσό το είχαμε φτάσει στα 75 εκατομμύρια και με τρόπο τεκμηριωμένο κατορθώσαμε έτσι ώστε να προσθέσουμε και άλλα 12.300.000 θα φτάσουμε στα 87.300.000. Θέλω να πω εδώ, ότι είναι το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό πακέτο που έχει έρθει ποτέ στην Εύβοια στην ιστορία του νόμου για οδικά έργα, για αποκαταστάσεις θεομηνιών. Τώρα από τα ποσά αυτά είναι το ποσό των 44.400.000€ για το δήμο Ιστιαίας Αιδηψού που θα είναι σε 39 θέσεις παρεμβάσεις και 42.900.000€ για 16 σημεία αστοχίας στον δήμο Μαντουδίου λίμνης Αγίας Άννας. Και θέλω να πω ότι αυτά είναι τώρα επειδή οι 4 Ομάδες έχουν χωριστεί προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο σε 4 μεγάλες ομάδες έργων. Εμείς είμαστε μαζί οι δυο δήμοι μαζί με τους δύο δήμους της Φθιώτιδας, οι οποίοι βέβαια δύο δήμοι μαζί της Φθιώτιδας, είναι στα 18.600.000 και επίσης και 4 δήμοι της Θεσσαλίας. Είμαστε μια ομάδα συνεπώς, που είναι στα εκατόν στα 170 εκατομμύρια προκειμένου να συμμετέχουμε ως ομάδα, έχει χωριστεί δηλαδή σε 4 πακέτα προκειμένου να δημοπρατηθεί να μπουν μεγάλες εταιρείες και να ολοκληρώσουν γρήγορα τα έργα. Και θεωρώ ότι η μεγάλη επιτυχία είναι ότι προέρχονται από τα ταμεία ΕΣΠΑ και Ανθεκτικότητας και του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή είναι ευρωπαϊκοί πόροι και δεν θα είναι όπως η συνήθης αποκατάστασης που μπαίνουν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με εθνικούς πόρους
ΔΗΜ: και μετά ψάχνουμε να βρούμε τα χρήματα για να προχωρήσουν τα έργα έτσι;
ΖΕΜ: Έτσι είναι αυτά οι ευρωπαϊκοί πόροι και θα έχουν σύντομη εκταμίευση, εμπροσθοβαρή προγράμματα.
ΔΗΜ: Κυρίε Ζεμπίλη,
ΖΕΜ: όπως καταλαβαίνετε τώρα όταν πέφτει ένα ποσό κοντά στα 90 εκατομμύρια, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αυτές οι παρεμβάσεις δεν είναι σημειακές παρεμβάσεις. Είναι παρεμβάσεις σε μεγάλο μέτωπο, δηλαδή θα έχουμε βελτίωση στο θύσανο των οδικών δικτύων που αναπτύσσεται μετά τη Στροφυλιά, παραδείγματος χάρη, το Ροβιές Βουτάς Ιστιαία, το Λίμνη Αιδηψός συμπληρωματικά βέβαια με το έργο που κάνει τώρα η περιφέρεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, το παραλιακό δρόμο και βεβαίως τις συνδετήριες οδούς. Θα είναι σε μεγάλη κλίμακα που θα βελτιώσουν συνολικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τις συνθήκες της ευρύτερης περιοχής.
ΔΗΜ: Κύριε Ζεμπίλη, επειδή έχετε διατελέσει στο παρελθόν δήμαρχος στον μεγαλύτερο
δήμο του νομού στο δήμο Χαλκιδέων, ξέρετε πολύ καλύτερα από μας ότι για να χρηματοδοτηθεί ένα έργο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει μελέτη. Επομένως το ερώτημα είναι αν υπάρχουν ώριμες μελέτες για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν
πρόκειται να γίνουν που προβλέπεται να γίνουν στους 2 δήμους με αυτά τα χρήματα
ή θα περιμένουμε και θα περιμένουμε μέχρι να γίνουν οι μελέτες;
ΖΕΜ: Θα σας πω, γιατί είναι πολύ εύλογη και πολύ σωστή η ερώτησή σας.
Θα σας πω καταρχήν ότι οι ζημιές είναι οδικά έργα, δηλαδή αφορούν κυρίως ζημιές
οδικών δικτύων, γέφυρες, κατολισθήσεις, καταστροφές οχετών, είναι μια ενότητα
Δεύτερον που είναι η διαφοροποίηση. Εδώ έχουμε έργα αποκαταστάσεων, όταν
έχουμε έργα αποκαταστάσεων, δεν χρειάζονται εγκρίσεις ούτε καν περιβαλλοντικές μελέτες με την έννοια ότι επαναφέρουμε στην προγενέστερη κατάσταση κάτι το οποίο υπέστη ζημίες από μια φυσική καταστροφή. Άρα εκπονούνται πολύ γρήγορα οι μελέτες. Στην
προκειμένη περίπτωση είναι έτοιμες οι μελέτες έχουν οριστεί και τα ποσά, γιατί για να φτάσουμε σ ένα προϋπολογισμό έργου με ακρίβεια όπως σας έχω δώσει ακριβώς τα σημεία που θα γίνουν και τι προϋπολογισμό έχουν, έχουν ολοκληρωθεί όπως καταλαβαίνετε πλήρως οι μελέτες και είμαστε τώρα στο στάδιο της δημοπράτησης,
χωρίς καν και οι 4 μεγάλες ομάδες που είναι η καθεμία περί τα 200 εκατομμύρια επίσημα στα 170 η δική μας ενότητα, είναι έτοιμη προς δημοπράτηση.
ΔΗΜ: Τώρα εγώ να θυμηθώ ότι όταν εξήγγειλε το μεγαλύτερο έργο, όταν ήρθε
εδώ στη Ιστιαία, λίγο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, 4 μήνες μετά το Δεκέμβρη, ο κύριος Μητσοτάκης και μιλάω για τον δρόμο Ψαχνά Στροφυλιά και εκεί μας έλεγαν για τη μελέτη θα είναι άμεσα έτοιμα και τα λοιπά και ακόμα την περιμένουμε για αυτό σας έθεσα και το ερώτημα
ΖΕΜ: Ακούστε να δείτε
ΔΗΜ: Ακούω, ακούω αλλά να μας δώσετε μια πειστική απάντηση;
ΖΕΜ: Άλλο είναι η εξαγγελία κι άλλο είναι πόροι που ήδη είναι δεσμευμένοι και έχουν έρθει για αυτό το σκοπό. Δηλαδή μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ευρωπαϊκή επιτροπή που κατόρθωσε να δεσμεύσει τα χρήματα αυτά, τα χρήματα αυτά βρίσκονται
στο ταμεία, είναι για αυτό το σκοπό και για κανέναν άλλο σκοπό και για τη Στερεά και για τη Θεσσαλία, είναι Ντανιέλ Ελίας είναι οι μεγάλες αυτές θεομηνίες. Αυτό δεν είναι κάτι που θα γίνει στο μέλλον ή μια υπόσχεση που θα γίνουν μελέτες ή θα βρούμε ή θα ψάξουμε να βρούμε τους πόρους και τα χρήματα. Εδώ τα χρήματα βρίσκονται ήδη στα ταμεία του κράτους, είναι από ευρωπαϊκούς πόρους και με έτοιμες μελέτες και είναι να δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα. Και σας λέω επειδή έχει επιλεγεί, να μην
πάνε να τα κόψουν σε μικρά κομματάκια και να μπούνε σε περιοχές του κάθε εργολάβου και που τελειώνει ο ένας και που αρχίζει ο άλλος και τα γνωστά. Θα μπούνε 4 μεγάλες εταιρείες, ώστε να κατασκευάσουν τα έργα πάρα πολύ γρήγορα..
ΔΗΜ: Θα γίνει δημοπράτηση;
ΖΕΜ: Με δημοπράτηση. Σε τέτοιο μέγεθος αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορούν να μπουν
πολλές εταιρείες. Αντιλαμβάνεσαι όπως η παράκαμψη Χαλκίδας μπήκε η εταιρεία του Μυτιληναίου. Αντιλαμβάνεσαι ότι από κει και πέρα πάμε σε μεγάλα πτυχία, όταν τα χωρίζεις σε 4 ομάδες που είναι περίπου στα 200 εκατομμύρια κάθε ομάδα, αντιλαμβάνεστε
ότι μπαίνουν μεγάλες εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου