Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει πυκνώσει η δημόσια συζήτηση για την δρομολόγηση της έναρξης κατασκευής της παράκαμψης Χαλκίδας μήκους περίπου 14Km.
Αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα που θα έχει πολλαπλές ευεργετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της περιοχής μας και το οποίο απασχολεί την τοπική κοινωνία από την 10ετία του 1980.
Μάλιστα το έργο είχε περιληφθεί στην χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων μαζί με τον οδικό άξονα ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ. Το έργο αυτό (ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ) έχει ήδη ξεκινήσει και εκτελούνται τα πρόδρομα έργα.
Δυστυχώς το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας βγήκε από το πακέτο, «σαλαμοποιήθηκε» σε τρία κομμάτια, μειώθηκε το κόστος του γιατί η χρηματοδότηση του έργου μεταφέρθηκε για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (BOAK), προκειμένου ο πρωθυπουργός να αποφύγει την μήνιν και τελικά την καταδίκη των Κρητικών αδιαφορώντας για την μήνιν των κατοίκων της Εύβοιας.
Και εύλογα αναρωτιέται κανείς: Η μείωση του κόστους μήπως προήλθε από εξοικονόμηση και καλύτερη διαχείριση των μελετών; Μήπως οι μελέτες προέβλεπαν περιττές δαπάνες οι οποίες αφού διαπιστώθηκαν περικόπηκαν;
Όχι. Προκρίθηκε, για τον περιορισμό του κόστους, η κατάργηση της διπλής λωρίδας ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να κουτσουρευτεί το σημαντικό αυτό έργο.
Η κατασκευή μονής λωρίδας ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας δεν πρόκειται να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά θα το επιδεινώσει.
Ένα ακόμη έργο που τόσο το περιμένει η Χαλκίδα και η Εύβοια, δυστυχώς, δεν αναμένεται να λύσει το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής αν δεν αλλάξουν τα σχέδια, ώστε να ακολουθηθεί η εγκεκριμένη μελέτη που προέβλεπε τετράιχνο (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας) δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Η κατασκευή του Έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας σημαίνει μια τρύπα στο νερό και σε λίγα χρόνια θα συζητάμε για νέους οδικούς άξονες.
Και αυτό θα είναι τραγικό!!!!
Χαλκίδα, Σεπτέμβριος 2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου