Δυστυχώς για την ποιότητα της Δημοκρατίας μας, ο κ. Πέτσας μίλησε όχι ως κυβερνητικός αξιωματούχος, αλλά ως εξουσιοδοτημένος υπάλληλος της εταιρείας Cisco. Με φτηνές δικαιολογίες και χωρίς ίχνος συγνώμης, προσπάθησε να υποβαθμίσει το σημερινό blackout στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Παράλληλα, απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα «τι έπραξε η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας» μετά την έγκαιρη προειδοποίηση αρμόδιων φορέων, όπως το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ότι το σύστημα της Cisco δεν μπορεί να αντέξει τον αυξημένο φόρτο των 600.000 μαθητών και κινδυνεύει με κατάρρευση. Όπερ και εγένετο.
Αντίθετα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειες που δικαιολογημένα οργίζονται με όσα επικίνδυνα, ανεύθυνα και τραγελαφικά πράττει η κυβέρνηση των «αρίστων», θέτουν αμείλικτα ερωτήματα:
1. Μετά το σημερινό blackout θα συνεχίσει η κυβέρνηση να εμπιστεύεται την εταιρία Cisco ή θα την αποπέμψει; Είναι αποδεκτό το πρόβλημα μιας εταιρίας να είναι μετατρέπεται σε πρόβλημα όλης της χώρας, ελλείψει εναλλακτικού δημόσιου συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης;
Υπάρχουν ρήτρες καλής εκτέλεσης και λειτουργίας στη σύμβαση Cisco - υπουργείου Παιδείας ή η έννοια της «δωρεάς» έχει απαλλάξει από κάθε ευθύνη την αμερικάνικη πολυεθνική; Θα συνεχίσει η κυβέρνηση να κρύβει τη σύμβαση δωρεάς Cisco - υπουργείου, την οποία η αντιπολίτευση έχει ζητήσει επανειλημμένα να κατατεθεί στη Βουλή;
2. Γιατί η κυβέρνηση δεν ενίσχυσε με 200.000 εικονικές τάξεις τα δημόσια συστήματα τηλεκπαίδευσης και ειδικά, το «ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τα οποία σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προηγούμενη φάση της πανδημίας; Σήμερα, 8 μήνες μετά και με ελάχιστο κόστος, οι δημόσιες υποδομές θα ήταν σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
3. Γνωρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) διαπίστωσε, με πόρισμά της στις 7 Σεπτεμβρίου, σωρεία παραβάσεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Ασφάλειας (GDPR) και πως το υπουργείο αντί να διακόψει αμέσως τη συνεργασία με την Cisco, την αναβάθμισε;
Επίσης, γνωρίζει πως εξαιτίας της μη-συμμόρφωσης του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της Αρχής, όλο το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης «βρίσκεται στον αέρα», με ότι αυτό συνεπάγεται από νομικής άποψης για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών;
Ακόμη, είναι ενήμερος πως κατά την πρώτη φάση της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέγουν και άλλες πλατφόρμες, ενώ τώρα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την πλατφόρμα Webex;
4. Γιατί ακόμη και σήμερα το υπουργείο δεν έχει επικαιροποιήσει τις ανάγκες των μαθητών και των σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό; Μπορεί η κυβέρνηση να δώσει επίσημα στοιχεία για το πόσοι είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που έχουν διανεμηθεί σε σχολεία και μαθητές μέσω του κρατικού προϋπολογισμού; Επιπρόσθετα, τι γίνεται με την τηλεκπαίδευση στους καταυλισμούς των προσφύγων και στις άλλες ευάλωτες ομάδες;
5. Λαμβάνοντας υπόψη τις εγκληματικές παραλείψεις και τα αμέτρητα λάθη της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας και το νέο κλείσιμο των σχολείων, πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας να χαρακτηρίζει «αστείο» το αίτημα της παραίτησης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως;
Η κυβέρνηση αγνοεί ότι το 92.5% των εκπαιδευτικών, οι οποίοι -μόλις προχθές- απείχαν από την εκλογική παρωδία της υπουργού Παιδείας, την αποδοκίμασαν με πρωτοφανή τρόπο και στην ουσία την «παραίτησαν»; Τι άλλο περιμένει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός ώστε να προβούν σε αυτήν την κοινωνικά και πολιτικά αναγκαία πράξη;
Χαλκίδα 09 Νοε. 2020
Από το Γραφείο Τύπου
*************************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου