Επειδή διαβάσαμε κάποια ακατανόητα με αφορμή την χθεσινή διαβούλευση του ΟΛΝΕ για το Master Plan του Λιμένα Χαλκίδας, επαναλαμβάνουμε :
1. Η διαχείριση και εκμετάλλευση των παράκτιων ζωνών των λιμένων να περάσουν στην αρμοδιότητα των Δήμων. Σήμερα η ευθύνη όλης της παραλιακής ζώνης της Χαλκίδας και από τις δύο πλευρές του Ευβοϊκού ανήκει στον ΟΛΝΕ, όπως και στις υπόλοιπες πόλεις της Εύβοιας με τους Δήμους απόντες και φτωχούς συγγενείς σε μια κατ’ εξοχήν δική τους αρμοδιότητα.
2. Επειδή η υπόθεση της διαχείρισης των λιμένων έχει περιφερειακό χαρακτήρα και συνδέονται άμεσα με αυτό που αποκαλούμε Περιφερειακή Ανάπτυξη , θα πρέπει η διοίκηση τους να περάσει στις αρμοδιότητες της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Αυτό που προτείνουμε δηλαδή είναι η σύσταση Περιφερειακού Οργανισμού Λιμένων Στερεάς Ελλάδας με την ένταξη όλων των λιμένων της Περιφέρειας.
3. Οι Διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένων, είτε του σημερινού Κρατικού Οργανισμού, είτε του αυριανού Περιφερειακού, πρέπει να επιλέγονται με αξιοκρατικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Δεν μπορεί δηλαδή να συνεχιστεί η αποτυχημένη και διαχρονική πρακτική να διορίζονται στις διοικήσεις αυτών των Οργανισμών τα κομματικά μέλη και οι φίλοι του κάθε φορά Κυβερνητικού κόμματος, διαιωνίζοντας την παράδοση του πάλαι ποτέ πελατειακού Κράτους. Ούτε βέβαια με κομματικούς πολιτικούς φίλους της εκάστοτε πλειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου αύριο.
Αυτά ήταν τα πολιτικά θέματα που κυρίως απευθύνονταν στους Κυβερνητικούς βουλευτές που παραβρέθηκαν στην διαβούλευση.
Όσον αφορά τον ΟΛΝΕ, το πραγματικό διακύβευμα της διαβούλευσης ήταν τι θα γίνει με το εμπορικό λιμάνι της Χαλκίδας. Δυστυχώς δεν γίναμε σοφότεροι. Πλήρης σύγχυση. Γιατί αυτό που ακούσαμε εχθές για την μεταφορά του εμπορικού λιμανιού ήταν τα εξής. Η αρχική πρόταση είναι το λιμάνι του Τσιμεντάδικου. Στην συνέχεια διευκρίνισαν ότι δεν έχει γίνει καμιά συμφωνία με την Διοίκηση των Τσιμέντων. Έχουμε όμως και άλλη πρόταση μας είπαν μεταξύ Ναυπηγείων και Τσιμεντάδικου. Αλλά όπως οι ίδιοι μας διευκρίνισαν είναι αρχαιολογικός χώρος και μάλλον δεν γίνεται λιμάνι. Τραγέλαφος. Αυτό μας θυμίζει λίγο ότι για την πλήρη σύγχυση που διακατέχει την Διοίκηση του ΟΛΝΕ, όσον αφορά το λιμάνι της Χαλκίδας, φταίει ο Πετρής, φταίει και ο Χατζηπετρής.
Χαλκίδα 2-12-2018
Κώστας Χαϊνάς
Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
*************************************************************************
1. Η διαχείριση και εκμετάλλευση των παράκτιων ζωνών των λιμένων να περάσουν στην αρμοδιότητα των Δήμων. Σήμερα η ευθύνη όλης της παραλιακής ζώνης της Χαλκίδας και από τις δύο πλευρές του Ευβοϊκού ανήκει στον ΟΛΝΕ, όπως και στις υπόλοιπες πόλεις της Εύβοιας με τους Δήμους απόντες και φτωχούς συγγενείς σε μια κατ’ εξοχήν δική τους αρμοδιότητα.
2. Επειδή η υπόθεση της διαχείρισης των λιμένων έχει περιφερειακό χαρακτήρα και συνδέονται άμεσα με αυτό που αποκαλούμε Περιφερειακή Ανάπτυξη , θα πρέπει η διοίκηση τους να περάσει στις αρμοδιότητες της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Αυτό που προτείνουμε δηλαδή είναι η σύσταση Περιφερειακού Οργανισμού Λιμένων Στερεάς Ελλάδας με την ένταξη όλων των λιμένων της Περιφέρειας.
3. Οι Διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένων, είτε του σημερινού Κρατικού Οργανισμού, είτε του αυριανού Περιφερειακού, πρέπει να επιλέγονται με αξιοκρατικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Δεν μπορεί δηλαδή να συνεχιστεί η αποτυχημένη και διαχρονική πρακτική να διορίζονται στις διοικήσεις αυτών των Οργανισμών τα κομματικά μέλη και οι φίλοι του κάθε φορά Κυβερνητικού κόμματος, διαιωνίζοντας την παράδοση του πάλαι ποτέ πελατειακού Κράτους. Ούτε βέβαια με κομματικούς πολιτικούς φίλους της εκάστοτε πλειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου αύριο.
Αυτά ήταν τα πολιτικά θέματα που κυρίως απευθύνονταν στους Κυβερνητικούς βουλευτές που παραβρέθηκαν στην διαβούλευση.
Όσον αφορά τον ΟΛΝΕ, το πραγματικό διακύβευμα της διαβούλευσης ήταν τι θα γίνει με το εμπορικό λιμάνι της Χαλκίδας. Δυστυχώς δεν γίναμε σοφότεροι. Πλήρης σύγχυση. Γιατί αυτό που ακούσαμε εχθές για την μεταφορά του εμπορικού λιμανιού ήταν τα εξής. Η αρχική πρόταση είναι το λιμάνι του Τσιμεντάδικου. Στην συνέχεια διευκρίνισαν ότι δεν έχει γίνει καμιά συμφωνία με την Διοίκηση των Τσιμέντων. Έχουμε όμως και άλλη πρόταση μας είπαν μεταξύ Ναυπηγείων και Τσιμεντάδικου. Αλλά όπως οι ίδιοι μας διευκρίνισαν είναι αρχαιολογικός χώρος και μάλλον δεν γίνεται λιμάνι. Τραγέλαφος. Αυτό μας θυμίζει λίγο ότι για την πλήρη σύγχυση που διακατέχει την Διοίκηση του ΟΛΝΕ, όσον αφορά το λιμάνι της Χαλκίδας, φταίει ο Πετρής, φταίει και ο Χατζηπετρής.
Χαλκίδα 2-12-2018
Κώστας Χαϊνάς
Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
*************************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου