Συντάκτης:Γιώργος Δελιχάς.
Δημήτρης Αναγνωστάκης, δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος Με τη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.», ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δίνει το πρώτο στίγμα της επιστροφής σε έναν χώρο όπου, όπως λέει ο ίδιος, γνώρισε «έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις»
Για τους γνώστες της τοπικής αυτοδιοίκησης στη Στερεά Ελλάδα αλλά και συνολικότερα, ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δεν είναι ένα άγνωστο πρόσωπο.
Αν και γεννήθηκε μόλις το 1961, έχει προλάβει να καταγράψει 16 χρόνια (1995-2010) στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου της Χαλκίδας, με τα τέσσερα από αυτά στη θέση του δημάρχου. Η αναγνώρισή του δεν προέρχεται απλώς από την πολύχρονη παρουσία του στα κοινά.
Εχει καταφέρει να γίνει αποδεκτός ως ένας από τους τελευταίους αυτοδιοικητικούς με κουλτούρα και πολιτικό ήθος μιας άλλης εποχής.
Κουλτούρα και ήθος που τον συνόδευαν συνολικότερα στην ενασχόλησή του με την εκπαίδευση και τη δημόσια διοίκηση, στη συνδικαλιστική του δράση, αλλά και στο πέρασμά του από τη Βουλή με τη Δημοκρατική Αριστερά.
Η αποδοχή αυτή ήταν εξάλλου η αιτία που το όνομα του Δημήτρη Αναγνωστάκη παρέμενε στην επικαιρότητα ως ενός πιθανού υποψηφίου είτε για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είτε για τον Δήμο Χαλκιδέων και στις δύο προηγούμενες προεκλογικές περιόδους.
Αυτό το γνώριζαν καλά τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που εδώ και αρκετό καιρό «πίεζαν» τον νυν γενικό γραμματέα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να επιστρέψει στα γνώριμα μονοπάτια και να διεκδικήσει την ηγεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Με τη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.», ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δίνει το πρώτο στίγμα της επιστροφής σε έναν χώρο όπου, όπως λέει ο ίδιος, γνώρισε «έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις», δίνοντας βάρος στο «χάρισμα» αλλά και στην οργάνωση της νέας προγραμματικής περιόδου, με στόχο την έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας.
• Σε δηλώσεις σας, κατά καιρούς, έχετε κάνει λόγο για «ερωτική σχέση με την αυτοδιοίκηση». Πόσο όμως επίκαιρος είναι ο «ρομαντισμός» σε μια εποχή που κυριαρχούν οι ψυχροί υπολογισμοί και τα κοστολογημένα προγράμματα;
Η αυτοδιοίκηση ως έννοια γένους θηλυκού απαιτεί απόλυτη αφοσίωση και προσήλωση, ως εκ τούτου η σχέση μαζί της δεν μπορεί παρά να είναι ερωτική, άρα και δημιουργική.
Είναι η έμφαση που επιθυμώ να δώσω στην ενασχόλησή μου στον χώρο όπου γνώρισα έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις.
Αναμφίβολα στην εποχή μας πρέπει να επικρατούν ο ρεαλισμός, ο ψυχρός υπολογισμός, αλλά πάντα υπάρχουν περιθώρια να συνυπάρχει και το συναίσθημα, έτσι ώστε η πολιτική να αποκτά την ανθρωποκεντρική της διάσταση.
• Υπάρχει περιθώριο για κομματικά «χρίσματα» στους υποψηφίους της αυτοδιοίκησης; Ή απλώς αποτελούν μια παλιά «συνήθεια» που ξεφτίζει;
Θα συμφωνήσω με όλους εκείνους που ισχυρίζονται πως η εποχή των «χρισμάτων» έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε οι υποψήφιοι της Αυτοδιοίκησης πρέπει να διακρίνονται για τις διοικητικές τους ικανότητες, τις γνώσεις, αλλά και την εμπειρία στη διαχείριση των μεγάλων κοινωνικών ζητημάτων που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες.
Προτιμώ, όπως καταλάβατε, το χάρισμα παρά το χρίσμα. Είναι αυτονόητο φυσικά πως είναι άλλο η πολιτική στήριξη και διαφορετικό η «χρισματοδότηση» ενός υποψηφίου από έναν ή περισσότερους πολιτικούς φορείς.
• Το νομοσχέδιο «Κλεισθένης» εισάγει την απλή αναλογική στην τοπική αυτοδιοίκηση, κάτι που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα για ένα μεγάλο κομμάτι των αυτοδιοικητικών. Εκτιμάτε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες γι’ αυτό το εγχείρημα;
Είναι αλήθεια ότι η απλή αναλογική αποτελούσε διαχρονικό αίτημα ενός μεγάλου κομματιού της αυτοδιοίκησης, όπως και το ότι οι συνθήκες είναι αρκετά ώριμες για την εφαρμογή της, αφού η εποχή μας απαιτεί προγραμματικές συγκλίσεις και συνεργασίες. Εξάλλου, ανέκαθεν ο χώρος της Τ.Α. ήταν χώρος σύνθεσης, συνεννόησης και συναίνεσης.
Αποτελεί πρόκληση για όλους η εφαρμογή της απλής αναλογικής, αφού πλέον είναι σίγουρο ότι για να λειτουργήσουν τα συλλογικά της όργανα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες και αναγκαίες προγραμματικές συγκλίσεις.
• Κλείνουμε οχτώ χρόνια ζωής της αιρετής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Κατά πόσο εκτιμάτε ότι έχει επιτευχθεί η απόκτηση περιφερειακής συνείδησης;
Δυστυχώς δεν έχουμε αποκτήσει περιφερειακή συνείδηση στον βαθμό που θα έπρεπε. Μία από τις προτεραιότητές μας θα είναι η ενίσχυση αυτής της περιφερειακής συνείδησης, που θεωρώ πως αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο σε μια προσπάθεια ανάδειξης των στρατηγικών πλεονεκτημάτων μας και ακρογωνιαίο λίθο της όποιας αναπτυξιακής μας προοπτικής.
• Ποια θεωρείτε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Στερεάς Ελλάδας; Ποιος ο ρόλος των πολιτών στην αξιοποίησή τους;
Δυνατά σημεία της Περιφέρειάς μας αποτελούν η κεντροβαρής θέση της, οι μεταφορικές υποδομές της, οι πολιτιστικοί της πόροι (Δελφοί, Θερμοπύλες, Ερέτρια, Αυλίδα, Θήβα, Κάστρα Αμφισσας και Λαμίας, Ορχομενός, Χαλκίδα κ.λπ.) και φυσικά οι πλούσιοι και ποικίλοι φυσικοί μας πόροι.
Αναντίρρητα πλεονεκτήματα αποτελούν επίσης η αγροτική παράδοση, ο ορυκτός πλούτος και πάνω από όλα το ανθρώπινο δυναμικό της.
Οι πυλώνες της αναπτυξιακής προσπάθειας είναι η αξιοποίηση κατά κύριο λόγο αυτών των πλεονεκτημάτων που μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του τουριστικού προϊόντος.
Βελτιώνοντας δε το επιχειρηματικό και επενδυτικό κλίμα και αυξάνοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της Περιφέρειας, μπορούμε να ελπίζουμε σε μια γρήγορη, βιώσιμη ανάπτυξη της περιφερειακής μας οικονομίας.
Σαφέστατα ο ρόλος των πολιτών είναι καθοριστικός, αφού το ανθρώπινο προσωπικό είναι αυτό που θα προτείνει, θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει αυτό το συλλογικό και ολιστικό πρόγραμμα της Περιφέρειάς μας.
• Γνωρίζω ότι έχετε μια καλή εικόνα για την κατάσταση και τα προβλήματα που παρουσιάζει η Στερεά Ελλάδα σήμερα. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σε περίπτωση που εκλεγείτε περιφερειάρχης;
Προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση των έργων που έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη, η αξιοποίηση των όποιων χρηματοδοτικών ευκαιριών υπάρχουν στα τομεακά και Ευρωπαϊκά Προγράμματα, καθώς και η δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για ιδιωτικές επενδύσεις με βασική προϋπόθεση τον απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και τα εργασιακά δικαιώματα.
Η προώθηση της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της περιφερειακής οικονομίας, προϋπόθεση για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την αντιμετώπιση της ανεργίας και, φυσικά, στοχευμένα και στρατηγικά προετοιμαζόμαστε ως Περιφέρεια για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027. Στόχος η έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας.
• Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης διευρύνεται και παράλληλα γίνεται πιο άμεσος στην καθημερινότητα του πολίτη. Ποια θα πρέπει να είναι η σχέση της με την εκάστοτε κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Ο ρόλος της Τ.Α. είναι κατεξοχήν διεκδικητικός, με βάση τις ανάγκες των πολιτών που εκφράζει και τα προβλήματα που καλείται να επιλύσει.
Τεκμηριωμένα και αποφασιστικά διεκδικεί τα αναγκαία μέσα για την επίλυση των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουν οι πολίτες.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επιζητά συνεργασίες και συνέργειες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
Η σχέση της Τ.Α. με την κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ενωση καθορίζεται πρωτίστως από τη συμπεριφορά και την αντίδραση στα ζητήματα που θέτει η Τ.Α., εκπροσωπώντας τους πολίτες που την εμπιστεύτηκαν και προσδοκούν απαντήσεις στις ανάγκες και τα προβλήματά τους.
*************************************************************************
Δημήτρης Αναγνωστάκης, δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος Με τη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.», ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δίνει το πρώτο στίγμα της επιστροφής σε έναν χώρο όπου, όπως λέει ο ίδιος, γνώρισε «έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις»
Για τους γνώστες της τοπικής αυτοδιοίκησης στη Στερεά Ελλάδα αλλά και συνολικότερα, ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δεν είναι ένα άγνωστο πρόσωπο.
Αν και γεννήθηκε μόλις το 1961, έχει προλάβει να καταγράψει 16 χρόνια (1995-2010) στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου της Χαλκίδας, με τα τέσσερα από αυτά στη θέση του δημάρχου. Η αναγνώρισή του δεν προέρχεται απλώς από την πολύχρονη παρουσία του στα κοινά.
Εχει καταφέρει να γίνει αποδεκτός ως ένας από τους τελευταίους αυτοδιοικητικούς με κουλτούρα και πολιτικό ήθος μιας άλλης εποχής.
Κουλτούρα και ήθος που τον συνόδευαν συνολικότερα στην ενασχόλησή του με την εκπαίδευση και τη δημόσια διοίκηση, στη συνδικαλιστική του δράση, αλλά και στο πέρασμά του από τη Βουλή με τη Δημοκρατική Αριστερά.
Η αποδοχή αυτή ήταν εξάλλου η αιτία που το όνομα του Δημήτρη Αναγνωστάκη παρέμενε στην επικαιρότητα ως ενός πιθανού υποψηφίου είτε για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είτε για τον Δήμο Χαλκιδέων και στις δύο προηγούμενες προεκλογικές περιόδους.
Αυτό το γνώριζαν καλά τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που εδώ και αρκετό καιρό «πίεζαν» τον νυν γενικό γραμματέα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να επιστρέψει στα γνώριμα μονοπάτια και να διεκδικήσει την ηγεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Με τη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.», ο Δημήτρης Αναγνωστάκης δίνει το πρώτο στίγμα της επιστροφής σε έναν χώρο όπου, όπως λέει ο ίδιος, γνώρισε «έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις», δίνοντας βάρος στο «χάρισμα» αλλά και στην οργάνωση της νέας προγραμματικής περιόδου, με στόχο την έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας.
• Σε δηλώσεις σας, κατά καιρούς, έχετε κάνει λόγο για «ερωτική σχέση με την αυτοδιοίκηση». Πόσο όμως επίκαιρος είναι ο «ρομαντισμός» σε μια εποχή που κυριαρχούν οι ψυχροί υπολογισμοί και τα κοστολογημένα προγράμματα;
Η αυτοδιοίκηση ως έννοια γένους θηλυκού απαιτεί απόλυτη αφοσίωση και προσήλωση, ως εκ τούτου η σχέση μαζί της δεν μπορεί παρά να είναι ερωτική, άρα και δημιουργική.
Είναι η έμφαση που επιθυμώ να δώσω στην ενασχόλησή μου στον χώρο όπου γνώρισα έντονα συναισθήματα και συγκινήσεις.
Αναμφίβολα στην εποχή μας πρέπει να επικρατούν ο ρεαλισμός, ο ψυχρός υπολογισμός, αλλά πάντα υπάρχουν περιθώρια να συνυπάρχει και το συναίσθημα, έτσι ώστε η πολιτική να αποκτά την ανθρωποκεντρική της διάσταση.
• Υπάρχει περιθώριο για κομματικά «χρίσματα» στους υποψηφίους της αυτοδιοίκησης; Ή απλώς αποτελούν μια παλιά «συνήθεια» που ξεφτίζει;
Θα συμφωνήσω με όλους εκείνους που ισχυρίζονται πως η εποχή των «χρισμάτων» έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε οι υποψήφιοι της Αυτοδιοίκησης πρέπει να διακρίνονται για τις διοικητικές τους ικανότητες, τις γνώσεις, αλλά και την εμπειρία στη διαχείριση των μεγάλων κοινωνικών ζητημάτων που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες.
Προτιμώ, όπως καταλάβατε, το χάρισμα παρά το χρίσμα. Είναι αυτονόητο φυσικά πως είναι άλλο η πολιτική στήριξη και διαφορετικό η «χρισματοδότηση» ενός υποψηφίου από έναν ή περισσότερους πολιτικούς φορείς.
• Το νομοσχέδιο «Κλεισθένης» εισάγει την απλή αναλογική στην τοπική αυτοδιοίκηση, κάτι που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα για ένα μεγάλο κομμάτι των αυτοδιοικητικών. Εκτιμάτε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες γι’ αυτό το εγχείρημα;
Είναι αλήθεια ότι η απλή αναλογική αποτελούσε διαχρονικό αίτημα ενός μεγάλου κομματιού της αυτοδιοίκησης, όπως και το ότι οι συνθήκες είναι αρκετά ώριμες για την εφαρμογή της, αφού η εποχή μας απαιτεί προγραμματικές συγκλίσεις και συνεργασίες. Εξάλλου, ανέκαθεν ο χώρος της Τ.Α. ήταν χώρος σύνθεσης, συνεννόησης και συναίνεσης.
Αποτελεί πρόκληση για όλους η εφαρμογή της απλής αναλογικής, αφού πλέον είναι σίγουρο ότι για να λειτουργήσουν τα συλλογικά της όργανα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες και αναγκαίες προγραμματικές συγκλίσεις.
• Κλείνουμε οχτώ χρόνια ζωής της αιρετής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Κατά πόσο εκτιμάτε ότι έχει επιτευχθεί η απόκτηση περιφερειακής συνείδησης;
Δυστυχώς δεν έχουμε αποκτήσει περιφερειακή συνείδηση στον βαθμό που θα έπρεπε. Μία από τις προτεραιότητές μας θα είναι η ενίσχυση αυτής της περιφερειακής συνείδησης, που θεωρώ πως αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο σε μια προσπάθεια ανάδειξης των στρατηγικών πλεονεκτημάτων μας και ακρογωνιαίο λίθο της όποιας αναπτυξιακής μας προοπτικής.
• Ποια θεωρείτε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Στερεάς Ελλάδας; Ποιος ο ρόλος των πολιτών στην αξιοποίησή τους;
Δυνατά σημεία της Περιφέρειάς μας αποτελούν η κεντροβαρής θέση της, οι μεταφορικές υποδομές της, οι πολιτιστικοί της πόροι (Δελφοί, Θερμοπύλες, Ερέτρια, Αυλίδα, Θήβα, Κάστρα Αμφισσας και Λαμίας, Ορχομενός, Χαλκίδα κ.λπ.) και φυσικά οι πλούσιοι και ποικίλοι φυσικοί μας πόροι.
Αναντίρρητα πλεονεκτήματα αποτελούν επίσης η αγροτική παράδοση, ο ορυκτός πλούτος και πάνω από όλα το ανθρώπινο δυναμικό της.
Οι πυλώνες της αναπτυξιακής προσπάθειας είναι η αξιοποίηση κατά κύριο λόγο αυτών των πλεονεκτημάτων που μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του τουριστικού προϊόντος.
Βελτιώνοντας δε το επιχειρηματικό και επενδυτικό κλίμα και αυξάνοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της Περιφέρειας, μπορούμε να ελπίζουμε σε μια γρήγορη, βιώσιμη ανάπτυξη της περιφερειακής μας οικονομίας.
Σαφέστατα ο ρόλος των πολιτών είναι καθοριστικός, αφού το ανθρώπινο προσωπικό είναι αυτό που θα προτείνει, θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει αυτό το συλλογικό και ολιστικό πρόγραμμα της Περιφέρειάς μας.
• Γνωρίζω ότι έχετε μια καλή εικόνα για την κατάσταση και τα προβλήματα που παρουσιάζει η Στερεά Ελλάδα σήμερα. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σε περίπτωση που εκλεγείτε περιφερειάρχης;
Προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση των έργων που έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη, η αξιοποίηση των όποιων χρηματοδοτικών ευκαιριών υπάρχουν στα τομεακά και Ευρωπαϊκά Προγράμματα, καθώς και η δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για ιδιωτικές επενδύσεις με βασική προϋπόθεση τον απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και τα εργασιακά δικαιώματα.
Η προώθηση της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της περιφερειακής οικονομίας, προϋπόθεση για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την αντιμετώπιση της ανεργίας και, φυσικά, στοχευμένα και στρατηγικά προετοιμαζόμαστε ως Περιφέρεια για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027. Στόχος η έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας.
• Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης διευρύνεται και παράλληλα γίνεται πιο άμεσος στην καθημερινότητα του πολίτη. Ποια θα πρέπει να είναι η σχέση της με την εκάστοτε κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Ο ρόλος της Τ.Α. είναι κατεξοχήν διεκδικητικός, με βάση τις ανάγκες των πολιτών που εκφράζει και τα προβλήματα που καλείται να επιλύσει.
Τεκμηριωμένα και αποφασιστικά διεκδικεί τα αναγκαία μέσα για την επίλυση των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουν οι πολίτες.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επιζητά συνεργασίες και συνέργειες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
Η σχέση της Τ.Α. με την κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ενωση καθορίζεται πρωτίστως από τη συμπεριφορά και την αντίδραση στα ζητήματα που θέτει η Τ.Α., εκπροσωπώντας τους πολίτες που την εμπιστεύτηκαν και προσδοκούν απαντήσεις στις ανάγκες και τα προβλήματά τους.
*************************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου