Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΤSC) (1), την τελευταία δεκαετία 8.100 παιδιά χάσανε τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάθε μέρα στους δρόμους της Ευρώπης 30 παιδιά τραυματίζονται σοβαρά και 2 χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας τροχαίου δυστυχήματος. Το 50% των θανατηφόρων τροχαίων αφορά σε παιδιά-επιβάτες σε αυτοκίνητα, το 30% πεζούς και το 13% ποδηλάτες. Το 2,5% του συνόλου των θανάσιμων τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε είναι παιδιά, πράγμα που καθιστά τα παιδιά πιο ασφαλή, εξαιτίας της μικρότερης τους έκθεσης στην κυκλοφορία.
Τα παιδιά ηλικίας 10-13 ετών έχουν υψηλότερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, σε σχέση με τα παιδιά ηλικίας 5-9 ετών, καθώς είναι πιο πιθανό να μετακινούνται χωρίς τη συνοδεία ενηλίκων, και ειδικά από/προς το σχολείο τους.
Από την ηλικία των 14 ετών τα ποσοστά κινδύνου αυξάνονται, καθώς αποκτούν πρόσβαση σε δίκυκλα και αυτοκίνητα.
Ο αντίκτυπος αυτών των θανάτων και των τραυματισμών είναι ανυπολόγιστος καθώς αλλάζει τη ζωή στην οικογένεια και το άτομο. Φέρει επίσης ένα οικονομικό κόστος, το οποίο εκτρέπει τους πόρους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση, τη βελτίωση της υγείας ή άλλων κοινωνικών αγαθών.
Τα παιδιά ηλικίας 10-13 ετών έχουν υψηλότερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, σε σχέση με τα παιδιά ηλικίας 5-9 ετών, καθώς είναι πιο πιθανό να μετακινούνται χωρίς τη συνοδεία ενηλίκων, και ειδικά από/προς το σχολείο τους.
Από την ηλικία των 14 ετών τα ποσοστά κινδύνου αυξάνονται, καθώς αποκτούν πρόσβαση σε δίκυκλα και αυτοκίνητα.
Ο αντίκτυπος αυτών των θανάτων και των τραυματισμών είναι ανυπολόγιστος καθώς αλλάζει τη ζωή στην οικογένεια και το άτομο. Φέρει επίσης ένα οικονομικό κόστος, το οποίο εκτρέπει τους πόρους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση, τη βελτίωση της υγείας ή άλλων κοινωνικών αγαθών.
659_σε ράστερ by Vagelis Moutoupas on Scribd
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου