Ο Σίμος Κεδίκογλου παρευρέθηκε την Τρίτη 20 Μαρτίου 2018, στο Συνέδριο, που διοργάνωσε η Διεθνής Κοινότητα Ωκεανών και Ναυτιλιακών Επαγγελματιών (SNAME) στο πλαίσιο χάραξης πολιτικής για τη θαλάσσια μεταφορά, όπου και συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τις επιχειρήσεις τη Διοίκηση και την Οικονομία.
Ο βουλευτής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη λειτουργία του Ναυπηγείου στο Κυμάσι Μαντουδίου, μία δραστηριότητα, που έδωσε ανάσα ζωής σε μία περιοχή, όπου επί πολλά χρόνια κατέγραφε τον υψηλότερο δείκτη ανεργίας.
Όπως τόνισε, η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι το να βλέπει κανείς τη χαρά στα μάτια των ανθρώπων, που βρήκαν εργασία στο Ναυπηγείο, επισημαίνοντας –παράλληλα - τη σημασία της εν λόγω δραστηριότητας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και ευημερίας.
Η ομιλία έχει ως εξής:
«Με χαρά αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκληση της Οργανωτικής Επιτροπής να παρευρεθώ, ανάμεσα σε διακεκριμένους ομιλητές, σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον Συνέδριο, που αφορά στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, που δημιουργούνται, αναδεικνύοντας - παράλληλα- και τα σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Ναυτιλίας, που είναι από τους σημαντικότερους της παγκόσμιας βιομηχανίας.
Η συμβολή της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία έγκειται στο γεγονός της δημιουργίας εισοδημάτων εργασίας και κεφαλαίου. Συνεπώς είναι σημαντικό να μπορέσουμε να δούμε, πώς η ελληνική σημαία θα γίνει ελκυστική και ανταγωνιστική και πώς το Κράτος συγκεκριμένα θα βοηθήσει προς αυτή την επίτευξη αυτού του στόχου.
Το ναυτιλιακό θεσμικό πλαίσιο, οι επενδύσεις, ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, το καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας στην Ελλάδα, είναι ορισμένα καίρια ζητήματα που πρέπει να μας απασχολήσουν. Σαφέστατα, απαιτείται οργανωμένη πολιτική κινήτρων και προσαρμογή στη νέα εποχή, που διαμορφώνει η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική.
Αντί να στοχοποιείται η ελληνική Ναυτιλία δεδομένης της νομικής αβεβαιότητας και της επενδυτικής ανασφάλειας θα ήταν ωφέλιμο να εξεταστούν πολιτικές για την προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας καθώς και για την ενίσχυση της ναυτιλιακής συστάδας.
Στόχος μας είναι να παραμείνει η ελληνόκτητη ναυτιλία μοχλός οικονομικής ανάπτυξης μέσω της χάραξης εθνικής ναυτιλιακής στρατηγικής - ευρείας στήριξης, ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου, της ενίσχυσης συναφών με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα κλάδων, της αξιοποίησης και περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών και της αναβάθμισης του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Σίγουρα υπάρχουν οι δυνατότητες να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό πλοίο και να πολλαπλασιαστούν οι Έλληνες ναυτικοί αρκεί να ακολουθηθεί συγκεκριμένη πολιτική ανάπτυξης.
Η διεξοδική συζήτηση για θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στη ναυτική οικονομία, τη διαχείριση στόλου, τη διαχείριση κινδύνων, την περιβαλλοντική διαχείριση, τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, τα εναλλακτικά καύσιμα πλοίων, (το 2020 πρόκειται να εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία για νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών θείου 0,5% στη Μεσόγειο και ειδικότερα στα ευρωπαϊκά νερά, όπως αυτά ορίζονται από τις Ζώνες Οικονομικού Ενδιαφέροντος), θέματα ασφάλειας, την ετοιμότητα των ναυπηγείων στην Ελλάδα για τη νέα εποχή είμαι βέβαιος, ότι θα συμβάλλει στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη στήριξη και ενδυνάμωση της ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας.
Εάν δεν είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι και δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα η ελληνική ναυτιλία θα αντιμετωπίσει προβλήματα επιβίωσης και τα ερωτήματα που τίθενται αφορούν - ακριβώς- στις δύο νέες μεγάλες προκλήσεις, που καλείται να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία:
τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο από το 2020
την ελαχιστοποίηση των ατμοσφαιρικών εκπομπών από τα πλοία.
Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη δύο προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο την προώθηση της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο πλοίων (Στο ένα πρόγραμμα, το "ARXIPELAGO LNG", με συντονιστή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που ολοκληρώνεται φέτος, συμμετέχουν η ΔΕΠΑ, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης, τα ναυπηγεία του Νεωρίου και η ακτοπλοϊκή εταιρεία SEAJETS.
Στο δεύτερο πρόγραμμα συμμετέχει και ο ΟΛΠ, ονομάζεται POSEIDON-MED. Συντονίζεται από την QENERGY Europe και αποτελεί το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο που αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία).
Κρίσιμο είναι το ερώτημα: Είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις; Τι έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι σήμερα;
Η ελληνική ναυπηγική δραστηριότητα είναι σε ύφεση, για αυτό πρέπει να δούμε πως θα δώσουμε λύσεις και πως θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις δικές μας παθογένειες αλλάζοντας πολλά και δίνοντας κίνητρα.»
Ο βουλευτής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη λειτουργία του Ναυπηγείου στο Κυμάσι Μαντουδίου, μία δραστηριότητα, που έδωσε ανάσα ζωής σε μία περιοχή, όπου επί πολλά χρόνια κατέγραφε τον υψηλότερο δείκτη ανεργίας.
Όπως τόνισε, η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι το να βλέπει κανείς τη χαρά στα μάτια των ανθρώπων, που βρήκαν εργασία στο Ναυπηγείο, επισημαίνοντας –παράλληλα - τη σημασία της εν λόγω δραστηριότητας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και ευημερίας.
Η ομιλία έχει ως εξής:
«Με χαρά αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκληση της Οργανωτικής Επιτροπής να παρευρεθώ, ανάμεσα σε διακεκριμένους ομιλητές, σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον Συνέδριο, που αφορά στην ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, που δημιουργούνται, αναδεικνύοντας - παράλληλα- και τα σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Ναυτιλίας, που είναι από τους σημαντικότερους της παγκόσμιας βιομηχανίας.
Η συμβολή της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία έγκειται στο γεγονός της δημιουργίας εισοδημάτων εργασίας και κεφαλαίου. Συνεπώς είναι σημαντικό να μπορέσουμε να δούμε, πώς η ελληνική σημαία θα γίνει ελκυστική και ανταγωνιστική και πώς το Κράτος συγκεκριμένα θα βοηθήσει προς αυτή την επίτευξη αυτού του στόχου.
Το ναυτιλιακό θεσμικό πλαίσιο, οι επενδύσεις, ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, το καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας στην Ελλάδα, είναι ορισμένα καίρια ζητήματα που πρέπει να μας απασχολήσουν. Σαφέστατα, απαιτείται οργανωμένη πολιτική κινήτρων και προσαρμογή στη νέα εποχή, που διαμορφώνει η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική.
Αντί να στοχοποιείται η ελληνική Ναυτιλία δεδομένης της νομικής αβεβαιότητας και της επενδυτικής ανασφάλειας θα ήταν ωφέλιμο να εξεταστούν πολιτικές για την προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας καθώς και για την ενίσχυση της ναυτιλιακής συστάδας.
Στόχος μας είναι να παραμείνει η ελληνόκτητη ναυτιλία μοχλός οικονομικής ανάπτυξης μέσω της χάραξης εθνικής ναυτιλιακής στρατηγικής - ευρείας στήριξης, ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου, της ενίσχυσης συναφών με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα κλάδων, της αξιοποίησης και περαιτέρω ανάπτυξης των υποδομών και της αναβάθμισης του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Σίγουρα υπάρχουν οι δυνατότητες να γίνει ανταγωνιστικό το ελληνικό πλοίο και να πολλαπλασιαστούν οι Έλληνες ναυτικοί αρκεί να ακολουθηθεί συγκεκριμένη πολιτική ανάπτυξης.
Η διεξοδική συζήτηση για θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στη ναυτική οικονομία, τη διαχείριση στόλου, τη διαχείριση κινδύνων, την περιβαλλοντική διαχείριση, τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, τα εναλλακτικά καύσιμα πλοίων, (το 2020 πρόκειται να εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία για νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών θείου 0,5% στη Μεσόγειο και ειδικότερα στα ευρωπαϊκά νερά, όπως αυτά ορίζονται από τις Ζώνες Οικονομικού Ενδιαφέροντος), θέματα ασφάλειας, την ετοιμότητα των ναυπηγείων στην Ελλάδα για τη νέα εποχή είμαι βέβαιος, ότι θα συμβάλλει στη διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη στήριξη και ενδυνάμωση της ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας.
Εάν δεν είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι και δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα η ελληνική ναυτιλία θα αντιμετωπίσει προβλήματα επιβίωσης και τα ερωτήματα που τίθενται αφορούν - ακριβώς- στις δύο νέες μεγάλες προκλήσεις, που καλείται να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία:
τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο από το 2020
την ελαχιστοποίηση των ατμοσφαιρικών εκπομπών από τα πλοία.
Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη δύο προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο την προώθηση της χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο πλοίων (Στο ένα πρόγραμμα, το "ARXIPELAGO LNG", με συντονιστή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που ολοκληρώνεται φέτος, συμμετέχουν η ΔΕΠΑ, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης, τα ναυπηγεία του Νεωρίου και η ακτοπλοϊκή εταιρεία SEAJETS.
Στο δεύτερο πρόγραμμα συμμετέχει και ο ΟΛΠ, ονομάζεται POSEIDON-MED. Συντονίζεται από την QENERGY Europe και αποτελεί το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο που αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία).
Κρίσιμο είναι το ερώτημα: Είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις; Τι έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι σήμερα;
Η ελληνική ναυπηγική δραστηριότητα είναι σε ύφεση, για αυτό πρέπει να δούμε πως θα δώσουμε λύσεις και πως θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις δικές μας παθογένειες αλλάζοντας πολλά και δίνοντας κίνητρα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου