ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΛΕΙΒΑΔΙΑ.
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα- συζήτηση που διοργάνωσε η ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Λειβαδιάς και Θήβας και εισηγήτρια την κ. Ευστρατία Σοφού Εισηγήτρια Προσχολικής αγωγής του ΙΕΠ.
Η κ. Σοφού τόνισε «την αναγκαιότητα ανάπτυξης της δεξιότητας της ενεργητικής ακρόασης, μιας δεξιότητας επικοινωνίας που στηρίζεται στην ενσυναίσθηση (μπορώ να μπω στη θέση του;) στην κατανόηση και αποδοχή του άλλου και στο σεβασμό στη δυσκολία που βιώνει.
Με βάση την αντίληψη ότι τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες είναι δρώντα κοινωνικά υποκείμενα, ειδήμονες της δικής τους ζωής και ενεργοί συμμετέχοντες στην κοινωνία, αναγνωρίζοντας το δικαίωμά τους να εκφράζουν την άποψή τους, εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακούμε και να κατανοούμε τα παιδιά.
Σε αυτές τις αρχές βασίζεται το πλαίσιο της ενεργητικής ακρόασης των παιδιών, μια διαδικασία η οποία δεν περιορίζεται στο στενό πλαίσιο της ακοής, αλλά είναι ανοιχτή στους πολυάριθμους δημιουργικούς τρόπους που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να εκφράσουν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους. »
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο βασίζεται στην ενεργητική ακρόαση και είναι προσανατολισμένο στην ανάπτυξη αυτής της κουλτούρας, αφού στοχεύει στην ύπαρξη δραστηριοτήτων, που εμπνέονται από τις ανάγκες και το επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών. Το νηπιαγωγείο δεν προσφέρει στα παιδιά γνώσεις που συσσωρεύονται και που θα αποτελέσουν τελικά το γνωστικό τους κεφάλαιο, όπως συμβαίνει στις άλλες βαθμίδες. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει σε όλα ανεξαιρέτως τα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν τη μελλοντική τους μάθηση, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες, προσαρμόζοντας αναλόγως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις μαθησιακές- διδακτικές τεχνικές.
Αναδεικνύοντας επιστημονικά το θεμελιακό ρόλο της προσχολικής εκπαίδευσης, ισχυροποιούμε τις θέσεις μας και τον αγώνα μας για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου και την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων, που αποτελούν τροχοπέδη εδώ και χρόνια.
Η απάντηση μας στην σκόπιμη απουσία της προσχολικής εκπαίδευσης από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, είναι η συσπείρωση μας και η ανάδειξη της σημασίας αυτής της βαθμίδας εκπαίδευσης, μέσα από επιστημονικές και συνδικαλιστικές παρεμβάσεις.
Με δεδομένο ότι η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί παγκοσμίως, αναγνωρισμένο θεσμό και αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας, διεκδικούμε την ισότιμη ενσωμάτωση της προσχολικής εκπαίδευσης στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης.
Στις αποσπασματικές αποφάσεις, τον ανύπαρκτο διάλογο, στην πολιτική μπαλώματος, που αφαιρεί κάθε προοπτική εξέλιξης του κλάδου μας, απαντάμε με δράση , άποψη και προτάσεις.
Δράση λοιπόν μέσα από τη συμμετοχή …τη δική σας συμμετοχή …
Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!
Για την Ομάδα Νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου
Ευχαριστούμε για την συνδιοργάνωση της ημερίδας....τους Συλλόγους της Λειβαδιάς και της Θήβας
************************************************************************
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα- συζήτηση που διοργάνωσε η ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Λειβαδιάς και Θήβας και εισηγήτρια την κ. Ευστρατία Σοφού Εισηγήτρια Προσχολικής αγωγής του ΙΕΠ.
Η κ. Σοφού τόνισε «την αναγκαιότητα ανάπτυξης της δεξιότητας της ενεργητικής ακρόασης, μιας δεξιότητας επικοινωνίας που στηρίζεται στην ενσυναίσθηση (μπορώ να μπω στη θέση του;) στην κατανόηση και αποδοχή του άλλου και στο σεβασμό στη δυσκολία που βιώνει.
Με βάση την αντίληψη ότι τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες είναι δρώντα κοινωνικά υποκείμενα, ειδήμονες της δικής τους ζωής και ενεργοί συμμετέχοντες στην κοινωνία, αναγνωρίζοντας το δικαίωμά τους να εκφράζουν την άποψή τους, εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακούμε και να κατανοούμε τα παιδιά.
Σε αυτές τις αρχές βασίζεται το πλαίσιο της ενεργητικής ακρόασης των παιδιών, μια διαδικασία η οποία δεν περιορίζεται στο στενό πλαίσιο της ακοής, αλλά είναι ανοιχτή στους πολυάριθμους δημιουργικούς τρόπους που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να εκφράσουν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους. »
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο βασίζεται στην ενεργητική ακρόαση και είναι προσανατολισμένο στην ανάπτυξη αυτής της κουλτούρας, αφού στοχεύει στην ύπαρξη δραστηριοτήτων, που εμπνέονται από τις ανάγκες και το επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών. Το νηπιαγωγείο δεν προσφέρει στα παιδιά γνώσεις που συσσωρεύονται και που θα αποτελέσουν τελικά το γνωστικό τους κεφάλαιο, όπως συμβαίνει στις άλλες βαθμίδες. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει σε όλα ανεξαιρέτως τα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν τη μελλοντική τους μάθηση, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες, προσαρμόζοντας αναλόγως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις μαθησιακές- διδακτικές τεχνικές.
Αναδεικνύοντας επιστημονικά το θεμελιακό ρόλο της προσχολικής εκπαίδευσης, ισχυροποιούμε τις θέσεις μας και τον αγώνα μας για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου και την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων, που αποτελούν τροχοπέδη εδώ και χρόνια.
Η απάντηση μας στην σκόπιμη απουσία της προσχολικής εκπαίδευσης από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, είναι η συσπείρωση μας και η ανάδειξη της σημασίας αυτής της βαθμίδας εκπαίδευσης, μέσα από επιστημονικές και συνδικαλιστικές παρεμβάσεις.
Με δεδομένο ότι η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί παγκοσμίως, αναγνωρισμένο θεσμό και αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας, διεκδικούμε την ισότιμη ενσωμάτωση της προσχολικής εκπαίδευσης στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης.
Στις αποσπασματικές αποφάσεις, τον ανύπαρκτο διάλογο, στην πολιτική μπαλώματος, που αφαιρεί κάθε προοπτική εξέλιξης του κλάδου μας, απαντάμε με δράση , άποψη και προτάσεις.
Δράση λοιπόν μέσα από τη συμμετοχή …τη δική σας συμμετοχή …
Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!
Για την Ομάδα Νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου
Ευχαριστούμε για την συνδιοργάνωση της ημερίδας....τους Συλλόγους της Λειβαδιάς και της Θήβας
************************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου