Στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2015 καταθέσαμε επίκαιρη ερώτηση για το θέμα του Λυκείου Δροσιάς Χαλκίδας, τον χρόνο οριστικής παράδοσης του έργου και τις εξωσυμβατικές εργασίες που επικαλούντο οι τεχνικές υπηρεσίες.
Τα ερωτήματα που κατατέθηκαν προς διερεύνηση ήταν :
Τι ακριβώς ισχύει για το έργο αυτό και καθυστερεί η παράδοσή του ;
Έχουν γίνει εξωσυμβατικές τελικά εργασίες οι οποίες έγιναν με αμφιλεγόμενες συμφωνίες των αρμόδιων υπηρεσιών ;
Ποιες είναι οι μέχρι σήμερα εκθέσεις ελέγχου του έργου ; Πότε έγιναν από ποιους και τι αναφέρουν ;
Έχουν υπογραφεί συμβάσεις για επιπλέον εργασίες πέρα από την αρχική σύμβαση ;
Έχουν γίνει εργασίες πέρα από αυτές που καθορίζονται από τις συμβάσεις ;
Τι ακριβώς βεβαιώνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ;
Τι ακριβώς αποφάσισε η Οικονομική Επιτροπή στην πρόσφατη συνεδρίαση της ;
Με την ευκαιρία της ερώτησης αναπτύξαμε την αντίληψη και τη φιλοσοφία μας στα θέματα των δημοσίων έργων, από τη στιγμή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού μέχρι την οριστική παράδοση. Η βασική μας πεποίθηση είναι ότι όλη η διαχείριση του έργου να γίνεται μέσω ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, θα πρέπει να εκμηδενιστούν οι προσωπικές επαφές του κάθε αναδόχου ενός δημόσιου έργου, με τις υπηρεσίες και τα στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών, ώστε να αποφεύγονται κάθε είδους συναλλαγές. Οι επιτροπές ελέγχου (ενδιάμεσων ή τελικών) να είναι τουλάχιστον τριμελείς και να συγκροτούνται από το μητρώο των μελών του Τεχνικού και Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδας (τυχαία), χωρίς να γνωρίζει κανένας ποιος τελικά επιλέγεται στην επιτροπή, συν τον αρμόδιο τεχνικό στέλεχος της αρμόδιας υπηρεσίας, στον οποίο έχει ανατεθεί το έργο.
Το κόστος του κάθε έργου να μην υπερβαίνει τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου και να μην επιτρέπονται ετήσιες αναμορφώσεις, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων τις οποίες όμως θα εγκρίνει το Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από τεκμηριωμένη Τεχνική Έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας. Οι συνεχείς υπερβάσεις και αναπροσαρμογές των προϋπολογισμών των δημοσίων έργων, φαινόμενο που είναι πολύ συχνό στα δημόσιο έργα, αποτελεί τη βασική μέθοδο υπερκοστολόγησης των έργων, αλλά και των φαινόμενων διαπλοκής και διαφθοράς. Γι αυτό και πρέπει να ελέγχεται εξονυχιστικά κάθε υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού του κάθε έργου.
Η τελική παράδοση του κάθε έργου να γίνεται από ανεξάρτητη τεχνική επιτροπή ελέγχου και πάλι από το μητρώο μελών του Τεχνικού και του Οικονομικού Επιμελητηρίου, η οποία θα επιλέγεται τυχαία και κανένας δεν θα γνωρίζει την σύνθεσή της, μέχρι τη συγκρότησή της.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, είναι ότι δεν αναγνωρίζονται συμπληρωματικές συμβάσεις, κάποιες εργασίες που υπολείπονται θα γίνουν ώστε το έργο να παραδοθεί άμεσα και να λειτουργήσει από την περίοδο του Σεπτεμβρίου 2015.
27-4-2015
************************************************************************
Τα ερωτήματα που κατατέθηκαν προς διερεύνηση ήταν :
Τι ακριβώς ισχύει για το έργο αυτό και καθυστερεί η παράδοσή του ;
Έχουν γίνει εξωσυμβατικές τελικά εργασίες οι οποίες έγιναν με αμφιλεγόμενες συμφωνίες των αρμόδιων υπηρεσιών ;
Ποιες είναι οι μέχρι σήμερα εκθέσεις ελέγχου του έργου ; Πότε έγιναν από ποιους και τι αναφέρουν ;
Έχουν υπογραφεί συμβάσεις για επιπλέον εργασίες πέρα από την αρχική σύμβαση ;
Έχουν γίνει εργασίες πέρα από αυτές που καθορίζονται από τις συμβάσεις ;
Τι ακριβώς βεβαιώνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ;
Τι ακριβώς αποφάσισε η Οικονομική Επιτροπή στην πρόσφατη συνεδρίαση της ;
Με την ευκαιρία της ερώτησης αναπτύξαμε την αντίληψη και τη φιλοσοφία μας στα θέματα των δημοσίων έργων, από τη στιγμή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού μέχρι την οριστική παράδοση. Η βασική μας πεποίθηση είναι ότι όλη η διαχείριση του έργου να γίνεται μέσω ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, θα πρέπει να εκμηδενιστούν οι προσωπικές επαφές του κάθε αναδόχου ενός δημόσιου έργου, με τις υπηρεσίες και τα στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών, ώστε να αποφεύγονται κάθε είδους συναλλαγές. Οι επιτροπές ελέγχου (ενδιάμεσων ή τελικών) να είναι τουλάχιστον τριμελείς και να συγκροτούνται από το μητρώο των μελών του Τεχνικού και Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδας (τυχαία), χωρίς να γνωρίζει κανένας ποιος τελικά επιλέγεται στην επιτροπή, συν τον αρμόδιο τεχνικό στέλεχος της αρμόδιας υπηρεσίας, στον οποίο έχει ανατεθεί το έργο.
Το κόστος του κάθε έργου να μην υπερβαίνει τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου και να μην επιτρέπονται ετήσιες αναμορφώσεις, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων τις οποίες όμως θα εγκρίνει το Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από τεκμηριωμένη Τεχνική Έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας. Οι συνεχείς υπερβάσεις και αναπροσαρμογές των προϋπολογισμών των δημοσίων έργων, φαινόμενο που είναι πολύ συχνό στα δημόσιο έργα, αποτελεί τη βασική μέθοδο υπερκοστολόγησης των έργων, αλλά και των φαινόμενων διαπλοκής και διαφθοράς. Γι αυτό και πρέπει να ελέγχεται εξονυχιστικά κάθε υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού του κάθε έργου.
Η τελική παράδοση του κάθε έργου να γίνεται από ανεξάρτητη τεχνική επιτροπή ελέγχου και πάλι από το μητρώο μελών του Τεχνικού και του Οικονομικού Επιμελητηρίου, η οποία θα επιλέγεται τυχαία και κανένας δεν θα γνωρίζει την σύνθεσή της, μέχρι τη συγκρότησή της.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, είναι ότι δεν αναγνωρίζονται συμπληρωματικές συμβάσεις, κάποιες εργασίες που υπολείπονται θα γίνουν ώστε το έργο να παραδοθεί άμεσα και να λειτουργήσει από την περίοδο του Σεπτεμβρίου 2015.
27-4-2015
************************************************************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου