Ο Υφυπουργός Οικονομικών κ. Μαυραγάνης, απάντησε στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Εύβοιας της Δημοκρατικής Αριστεράς Δημήτρη Αναγνωστάκη, σχετικά με την πρόοδο του Υπουργείου στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ υπενθύμισε πως ένα χρόνο πριν, η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει σχετικά, σειρά πρωτοβουλιών όπως η εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και στα διυλιστήρια, η ιχνηθέτηση της διαδρομής των καυσίμων και οι έλεγχοι στις αποθήκες των Ενόπλων Δυνάμεων.
«Σήμερα, το λαθρεμπόριο εξακολουθεί να είναι ανοικτή πληγή», διαπίστωσε ο βουλευτής.
Απαντώντας, ο υφυπουργός Οικονομικών υπενθύμισε πως το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών έχει εισαχθεί στα βενζινάδικα, ενώ στα διυλιστήρια αργεί, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της τεχνολογίας αυτής που εγκαινιάστηκε στην πράξη τον Μάιο, αλλά χρειάζεται 24 μήνες για να αποδώσει, αν και το 40% της εργασίας γίνεται κατά το πρώτο έτος.
Σε ό,τι αφορά την ιχνηθέτηση των καυσίμων, ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε πως το 2012 συστήθηκε ομάδα εργασίας για την σχεδίαση και υλοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος ιχνηθέτησης και δρομολογήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες. Στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μοριακή ιχνηθέτηση ωστόσο, ανταποκρίθηκαν μόνο δύο εταιρείες, οι οποίες κατέθεσαν δύο ιχνηθέτες τους οποίους «έσπασε» το Γενικό Χημείο του Κράτους.
«Τα δύο μόρια που ελέγχθηκαν, αποδείχθηκε πως δεν ήσαν κατάλληλα και δεν μπορούν να αποτελέσουν το κύριο μέσο για να προχωρήσουμε» ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών. «Όμως, και στο σημείο αυτό, προσπαθούμε να επαναλάβουμε τη διαδικασία, αξιοποιώντας και την εμπειρία άλλων χωρών όπως η Ιρλανδία» συμπλήρωσε.
Η απάντηση του υφυπουργού Οικονομικών προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, ο οποίος αναρωτήθηκε «αν υπάρχει κάποιος που να αποδέχεται τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, ότι γραφειοκρατικά εμπόδια και ακυρώσεις μάς στερούν τη δυνατότητα να έχουμε έσοδα απ' την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων».
«Το ζήτημα δεν είναι, ότι η απάντησή σας δεν ικανοποιεί έναν βουλευτή της αντιπολίτευσης. Είμαι απόλυτα βέβαιος, πως όσοι μας ακούν θα αναρωτιούνται αν η κυβέρνηση δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει το αυτονόητο: να δανειστεί τεχνογνωσία, να την εφαρμόσει και να έχει άμεσα αποτελέσματα» παρατήρησε ο βουλευτής Εύβοιας.
Δυστυχώς και ενώ η ίδια ερώτηση είχε επαναληφθεί την ίδια εποχή το 2013, η πρόοδος που επιδεικνύει το Υπουργείο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμου, εξαντλείται σε επίπεδο εξαγγελιών και μαρτυρά την αδυναμία, αν όχι απροθυμία, να βεβαιώσει έσοδα από την φοροδιαφυγή του λαθρεμπορίου.
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ υπενθύμισε πως ένα χρόνο πριν, η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει σχετικά, σειρά πρωτοβουλιών όπως η εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και στα διυλιστήρια, η ιχνηθέτηση της διαδρομής των καυσίμων και οι έλεγχοι στις αποθήκες των Ενόπλων Δυνάμεων.
«Σήμερα, το λαθρεμπόριο εξακολουθεί να είναι ανοικτή πληγή», διαπίστωσε ο βουλευτής.
Απαντώντας, ο υφυπουργός Οικονομικών υπενθύμισε πως το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών έχει εισαχθεί στα βενζινάδικα, ενώ στα διυλιστήρια αργεί, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της τεχνολογίας αυτής που εγκαινιάστηκε στην πράξη τον Μάιο, αλλά χρειάζεται 24 μήνες για να αποδώσει, αν και το 40% της εργασίας γίνεται κατά το πρώτο έτος.
Σε ό,τι αφορά την ιχνηθέτηση των καυσίμων, ο κ. Μαυραγάνης ανέφερε πως το 2012 συστήθηκε ομάδα εργασίας για την σχεδίαση και υλοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος ιχνηθέτησης και δρομολογήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες. Στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μοριακή ιχνηθέτηση ωστόσο, ανταποκρίθηκαν μόνο δύο εταιρείες, οι οποίες κατέθεσαν δύο ιχνηθέτες τους οποίους «έσπασε» το Γενικό Χημείο του Κράτους.
«Τα δύο μόρια που ελέγχθηκαν, αποδείχθηκε πως δεν ήσαν κατάλληλα και δεν μπορούν να αποτελέσουν το κύριο μέσο για να προχωρήσουμε» ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών. «Όμως, και στο σημείο αυτό, προσπαθούμε να επαναλάβουμε τη διαδικασία, αξιοποιώντας και την εμπειρία άλλων χωρών όπως η Ιρλανδία» συμπλήρωσε.
Η απάντηση του υφυπουργού Οικονομικών προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, ο οποίος αναρωτήθηκε «αν υπάρχει κάποιος που να αποδέχεται τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, ότι γραφειοκρατικά εμπόδια και ακυρώσεις μάς στερούν τη δυνατότητα να έχουμε έσοδα απ' την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων».
«Το ζήτημα δεν είναι, ότι η απάντησή σας δεν ικανοποιεί έναν βουλευτή της αντιπολίτευσης. Είμαι απόλυτα βέβαιος, πως όσοι μας ακούν θα αναρωτιούνται αν η κυβέρνηση δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει το αυτονόητο: να δανειστεί τεχνογνωσία, να την εφαρμόσει και να έχει άμεσα αποτελέσματα» παρατήρησε ο βουλευτής Εύβοιας.
Δυστυχώς και ενώ η ίδια ερώτηση είχε επαναληφθεί την ίδια εποχή το 2013, η πρόοδος που επιδεικνύει το Υπουργείο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμου, εξαντλείται σε επίπεδο εξαγγελιών και μαρτυρά την αδυναμία, αν όχι απροθυμία, να βεβαιώσει έσοδα από την φοροδιαφυγή του λαθρεμπορίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου