Οι επιστήμονες σχεδίασαν ένα απλό παιχνίδι σε υπολογιστή και ζήτησαν από τους παίκτες να προβλέψουν αν μια εικονική ρίψη νομίσματος θα έφερνε «κορόνα ή γράμματα» και στη συνέχεια να αναφέρουν τα ευρήματά τους. Αν οι εθελοντές προέβλεπαν σωστά, η ομάδα τους κέρδιζε 40 σεντς, αν όμως προέβλεπαν λάθος, τότε η ομάδα δεν κέρδιζε χρήματα.
Στον πρώτο γύρο οι ερευνητές χορήγησαν μέσω της μύτης σε 60 άνδρες είτε ωκυτοκίνη είτε εικονική ορμόνη 30 λεπτά πριν από το παιχνίδι. Οπως φάνηκε, άνδρες και από τις δύο ομάδες «έκλεψαν» στο παιχνίδι, ωστόσο οι άνδρες που είχαν λάβει την ωκυτοκίνη «έκλεψαν» περισσότερο.
Οι εθελοντές της ωκυτοκίνης ανέφεραν ότι προέβλεψαν σωστά στο 79,7% των φορών - στην ομάδα της εικονικής ορμόνης το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 66,7%. Οι παίκτες της ομάδας της ορμόνης δήλωσαν την ακρίβεια της πρόβλεψής τους στους ερευνητές σε χρόνο 2,22 δευτερολέπτων κατά μέσον όρο. Ο χρόνος αυτός ήταν σημαντικά μικρότερος σε σύγκριση με εκείνον που έκανε η ομάδα της εικονικής ορμόνης (στη δεύτερη ομάδα χρειάστηκαν 2,86 δευτερόλεπτα κατά μέσον όρο ώστε να αποφασίσει τι θα πει στους ερευνητές).
Με βάση τα ευρήματα οι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα: «Οταν είναι προς όφελος της ομάδας, η ωκυτοκίνη προάγει το ψέμα αλλά και το ακραίο ψέμα. Σε σύγκριση μάλιστα με τη λήψη εικονικής ορμόνης, η ωκυτοκίνη αύξησε την ταχύτητα της λήψης της "άτιμης" απόφασης». Μάλιστα, όπως είδαν οι ειδικοί, οι επιδράσεις αυτές ήταν ιδιαίτερα έντονες όταν το ψέμα συνδεόταν με κέρδος, ενώ δεν υπήρχαν όταν το ψέμα δεν είχε οικονομικές συνέπειες. «Παράλληλα όταν το να ψεύδεται κάποιος είχε μόνο προσωπικό όφελος, τότε η ωκυτοκίνη δεν είχε επίδραση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου